Chandie Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hei jeg har et par "problemer" angående min nyinnkjøpte pc. Er litt utilfreds med temperaturen på både prosessoren og 3dkortet. Prossesoren holder 42-43grader celsius på idle og er oppe i 49-50 på hard load. 3dkortet har en temperatur på en rundt 80grader. Dette er dog heatpipe noe som er utenfor min vitenskaps base. Er dette en normal temperatur? Eventuellt hvordan kjøler jeg begge deler ned? Har per idag ApivaX tower som jeg kjøpte fra komplett med 2-3 vifter integrert. Disse er 80mm. Noen som har gode ideer om hvor og hva jeg bør kjøpe evt upgrade for å få et stille dog kjølig system? mvh -Yngve Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Om du har orginal kjølere på cpu og skjermkort, så er ikke det noen unormal temperatur. Skal du ha lavere temperaturer så må du nok ha ny kjøler til cpu og gpu Lenke til kommentar
Chandie Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Per dags dato er det orginal vifter og kjølere ja. har bestillt en Zalman 9500LED og et par interne vifter ekstra. Men forstår faktisk ikke hvordan jeg skal få kjølt ned gpu'en. Kjøre på med en slik pci slot vifte montro? Endret 2. januar 2007 av Chandie Lenke til kommentar
HAG Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) GPU'en kan kjøles med ei vifte som er plassert slik i kabinettet at ho blåser på kjølefinnene, best effekt (kanskje) om ho blåser i retning "exhaust"-vifte® bak i kabinettet - sende varmlufta ut. Tror det var en tråd for noen dager siden om "varmeproblem" på et passivt kjølt skjermkort, lurer på om GPU der sank rundt 10 grader ved hjelp av vifte i kabinettet som gav "vind" på kjølefinnene på skjermkortet. Prosessor temperatur på et par og førti på idle og rundt 50 grader ved "hardt arbeid" er lett og leve med, når CPU'en runder 80 grader har en større grunn til og vurdere forbedringer. OT: Har vannkjølt CPU snart i to år med et BW sett fra ThermalTake, skifter "kasse" til Kandalf LCS, som har mer plass og større radiator (fra 120mm nå til 360mm). Endret 2. januar 2007 av HAG Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Du trenger egentelig ikke noe mere kjøling, om du ikke skal klokke så veldig mye, GPU er somregel veldig varme, kombinert med dårlige kjølere, så da bli det for litt varmt. Men du trenger ikke å uroe deg over de temperaturene du har. Endret 2. januar 2007 av Hellemyr Lenke til kommentar
Chandie Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Takk for hjelpen til dere begge;) Setter pris på så raske og konkrete svar;) Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 mitt xfx kort ligger på 30-34c idle, og rundt 45-60c load etter at jeg skjærte hull i døren på kabinettet og monterte en 40mm vifte som blåser ut parallelt med kjøleribbene. før var temperaturen rundt 15-20c høyere.. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hehe jeg sitter også å venter på Kandalf LCS kabinettet skal kjøpe det og ny PSU i slutten av januar, da alle webshopene får inn Kandalf LCS på lager (kjedelig å vente:() Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå