Gå til innhold

Hvilket fil format er riktig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan noen fortelle meg hvilket filformat man bruker i TV. La oss si det er en freelance reporter som skal sende noe til TV2. Hva bruker han i premiere pro 2.0 for render til det riktige formatet. og hvordan gjør han det?

Det ideelle for TV-selskapet er vel å få en ferdig redigert DV-kassett med filmen, altså at filmen ligger som DV-AVI. Da kan de enkelt konvertere filmen til det formatet de selv ønsker...
Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hvilket filformat man bruker i TV. La oss si det er en freelance reporter som skal sende noe til TV2. Hva bruker han i premiere pro 2.0 for render til det riktige formatet. og hvordan gjør han det?

Det ideelle for TV-selskapet er vel å få en ferdig redigert DV-kassett med filmen, altså at filmen ligger som DV-AVI. Da kan de enkelt konvertere filmen til det formatet de selv ønsker...

7623757[/snapback]

 

Det er jeg forsåvidt enig i... men dersom man befinner seg i Brasil for eksempel, og skal sende over internett en oppløsning som er TV-"godkjent", hvilket format skal man lage da?

Jeg vet det blir gjort, men vet bare ikke hva som er riktig, og hvordan man gjør det...

 

t

Lenke til kommentar

Nå har jeg mine tvil om at Premiere brukes i tv sammenheng over hodet, men la gå da.... :p

 

Faktum er at er saken viktig nok så sendes "alt", alt fra mobil video til hdcam, innholdet teller da mer enn kvaliteten. Og tvstasjoner har utstyr for å få sendt alt som kryper og går av formater, som sagt om det virkelig er viktige bilder man sitter på kan alt godtas.

 

Men de har nok ett "foretrukket" format med specs for dette formatet eller codecen som skal følges om man må sende over nettet for å gjøre det enklest mulig for dem som sitter å tar imot og har ansvaret for å sendingen.

 

Hva som gjelder av tekniske specs må du nok kontakte respektive kanal for å få...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...