Shoxx Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Hei Jeg fikk nettopp: Gainward GeForce7800GS 256MB GDDR3,AGP8X og lurer på om det vil lønne seg for meg og heller bytte kortet i: Sapphire Radeon X1950PRO 512MB GDDR3, AGP8X ATI kortet ser veldig fint ut på papiret,faktisk ganske overlegent. Men om det er det i praksis?? Har vært litt skuffa over ATI tidligere. nVidia har alltid vært favoritten. Har fått klarsignal fra butikken det kom fra at det er fullt mulig og få bytte det. Hva ville dere gjort? Må legge til at 7800GS kortet mitt er dyrere en ATI kortet,noe jeg stusser over. Hvordan kan det være sån? Jeg spiller mye 3D shooter spill F.E.A.R Rainbow Six serien Doom Far Cry etc... Ville dere bytta? Har også hørt at det er GT chip og ikke GS i Gainward korta.er dette fakta? Endret 2. januar 2007 av Shoxx Lenke til kommentar
peiper Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Hei Jeg fikk nettopp: Gainward GeForce7800GS 256MB GDDR3,AGP8X og lurer på om det vil lønne seg for meg og heller bytte kortet i: Sapphire Radeon X1950PRO 512MB GDDR3, AGP8X ATI kortet ser veldig fint ut på papiret,faktisk ganske overlegent. Men om det er det i praksis?? Har vært litt skuffa over ATI tidligere. nVidia har alltid vært favoritten. Har fått klarsignal fra butikken det kom fra at det er fullt mulig og få bytte det. Hva ville dere gjort? Må legge til at 7800GS kortet mitt er dyrere en ATI kortet,noe jeg stusser over. Hvordan kan det være sån? Jeg spiller mye 3D shooter spill F.E.A.R Rainbow Six serien Doom Far Cry etc... Ville dere bytta? Har også hørt at det er GT chip og ikke GS i Gainward korta.er dette fakta? 7623528[/snapback] Såfremt ikke Doom er altoverskyggende viktig for deg, ville jeg ha byttet. 7800GS vil slå X1950pro der, og kanskje i noe 3Dmark, men ellers er ATI kortet jevnt over bedre. Se på tomshardware. Forskjellige oppløsninger og spilltester. Merk at de har testet 7800GS+ versjonen. Noe dyrere enn standardutgaven. 3000+ kr for 7800GS er ikke verd det. Endret 2. januar 2007 av peiper Lenke til kommentar
Shoxx Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Hmm. spørs om det svarer seg da.. Virker jo som de er bra på forskjellige måter ifølge deg.. Og jeg kan vell si jeg hater catalyst driverene Tenkte bare om jeg kom til og merke vesentlige forskjeller lixom.. Jeg driter forsåvidt i tall i 3Dmark.. Lenke til kommentar
Shoxx Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Testa kortet litt hos en kompis nå,og må si jeg er ganske imponert over 7800GS kortet.. Det gir en sinnsyk grafikk med alt på det høyeste innstllinger i samtlige av spilla vi har testa.. kan though ikke kjøre mer en 1024x768 i oppløsning. men likevell (pga skjermen).. SM3 støtter det jo også. Og kanske det beste av alt. det er ikke avhengig av det der "ekle" NET framework for og få tilgang til driver egenskapene.. Noen som kunne forklart hvorfor 7800gs kortet er dyrere en ATI kortet? (Saphire) er det dritt merke eller?? ser at det er kort med samme brikke som koster nær 3000 på komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå