FE3T Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Har gått rimelig lei av kabinettet en kompis brukte da han satte sammen en pc jeg siden kjøpte av han (Illrød plast front med blå "djevle øyne") I tillegg syntes jeg skiten bråkte noe helt for "#¤%%##" pga av resonanslyder fra det spinkle materialet brukt overalt Derfor ble det forpasset til naborommet med alle kabler gående igjennom et hull borret i gulvlista. noe som desverre forhindrer bruk av PC\ en når jeg har ungene annenhver helg, (jepp naborommet er soverom/Gjesterom) Nå er et Thermaltake Bach VC8001BNS kabinett bestilt for å få muligheten til å plassere pc`en i stua der den kobles opp til en 42" plasma i tillegg til en vanlig 17" CRT (19"LCD som oppgradering ved en senere anledning) lyd siden går via en NAD 5.1 surround forsterker med Technics effekt forsterkere for 2 stk12" subbasser og hjemmebygde sidehøytalere (NAD`en slipper mao å drive mer en centerkanalen og bakhøytalerene) Pc`en blir brukt til spill, Musikk og Video + surfing og nedlasting og rekker bra til det, men jeg er spent på hva jeg kan forvente meg støymessig og eventuelle vansker med installering av komponenter. Følgende skal inn i boksen i tillegg til det absolutt nødvendige: Tv kort Radeon 9250 grafikkkort (VGA + DVI) IDE kontroller 4 harddisker DVD leser DVD brenner Har også noen floppy stasjoner men er usikker på om dette antikvariske mediet har noe i en HTPC å gjøre Noen som gidder å dele erfaringer med HTPC kabinetter (Gjerne det jeg har bestilt) og installering av komponentene i disse. Endret 2. januar 2007 av FE3T Lenke til kommentar
SøtaBror Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg ser bare en 5.25", hvordan skal du få plass til to optiske enheter... Desuten kan jeg heller ikke se en plass til floppy, kortleser osv. Så enten må du lage dem selv, eller så ser jeg feil ellers så følger det nok med en manual med kabinette, som viser hva som er hva og hvordan du installerer komponentene. Vist du ikke har peil i det heletatt. Hvordan er kjølingen? mulighetene liksom? Virker som du er av den clean typen, å siden du har barn, er det vel det beste kjøpet du har gjort ^^ btw: den ligner på et media center da... Lenke til kommentar
FE3T Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) I tillegg til den lille luka for DVD spilleren er det også ei større luke som førstnevnte sitter i, bak denne finnes plass for ev DVDR og floppy. Når det gjelder plasser for div memory kort så må jeg innrømme at dette har jeg ikke tenkt på. (kanskje fordi de eneste memory kortene som existerer hos meg er PS2) Kabinettet kommer med 3 vifter innebygget (en 80mm i fronten og 2 60mm utblåsningsvifter bak, dette kommer naturligvis i tillegg til CPU og PSU vifte. Mener og at jeg et sted har sett noe om at et vannkjølings sett er under utvikling for Bach og Mozart serien til Thermaltake Uansett kan det tenkes at vannkjøling eller ivertfall modifisering av PSU kjølinga kan bli aktuellt om ting blir for bråkete ( det burde jo være mulig og droppe vifta om en tilstrekkelig stor kobber kloss med masse finner erstatter de små aluflensene som transistorene sitter på) Utseende synes ivertfall jeg ser ut til å passe bra sammen med mine Nad og Technics hifikomponenter, så å kalle det et media center er vel ikke så galt vil jeg tro Endret 2. januar 2007 av FE3T Lenke til kommentar
SøtaBror Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Da kan jeg vel ikke gjøre noe annet enn å ønske deg lykke til men en ting jeg lurer på, hvor tungt er det? Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det var et av de penere htpc kabinettene. Likte skjermen veldig godt. Du må poste bilder når du får kabinettet. Lenke til kommentar
FE3T Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Da kan jeg vel ikke gjøre noe annet enn å ønske deg lykke til men en ting jeg lurer på, hvor tungt er det? 7625782[/snapback] Ifølge Thermaltake er nettovekten 8,5kg Lenke til kommentar
SøtaBror Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Da kan jeg vel ikke gjøre noe annet enn å ønske deg lykke til men en ting jeg lurer på, hvor tungt er det? 7625782[/snapback] Ifølge Thermaltake er nettovekten 8,5kg 7632920[/snapback] det var jo ikke galt har selv bestilt et kabinett på 6 kilo kjenner en som har et på 3 kilo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå