norrick Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Du sier at viftene går rundt på både CPU/PSU, jeg lurer på om CD-ROM/DVD kan åpnes når du har koblet disse til, CD-ROM/DVD/HD kan være gåen og muligens være skyld i en kortsluttning. Jeg anbefaler at du setter maskinen sammen igjen fra start og bruker kun nødvendige komponenter for BOOT. Monter kun hovedkort/CPU/minne/skjermkort og PSU. Ellers så er jeg ganske ideløs. [ Denne Melding var redigert av: norrick på 2002-11-24 18:23 ] Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 Hvis du ikke får bilde er det jo skjermkort da... doh (tar vel feil med denne tonen;) ) Lenke til kommentar
othiello Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 18:29, skrev Admin'c:Hvis du ikke får bilde er det jo skjermkort da... doh(tar vel feil med denne tonen;) ) Jeg hadde prøvd på to skjermkort Riva TNT2 Ultra AGP, og Hercules Terminator 3D-DX PCI, men det fungrer ikke. Og også DVD-Rom, HDD, og Floppydisk fungrer ikke ved oppstart. Nå skal jeg prøve å sette hovedkortet, CPU, minne, og strømforsyning, og prøvekjøre den. Se om fungrer det eller ikke... Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 24. november 2002 Del Skrevet 24. november 2002 ta ut hovedkortet og legg det på noe som ikke leder strøm og koble til cpu, ram, 3dkort, og psu og prøv og start Lenke til kommentar
othiello Skrevet 24. november 2002 Forfatter Del Skrevet 24. november 2002 Quote: Den 2002-11-24 18:48, skrev Lufen:ta ut hovedkortet og legg det på noe som ikke leder strøm og koble til cpu, ram, 3dkort, og psu og prøv og start Jeg har gjørt som du beskrev, og følgende resultat var: Intel AL440LX hovedkortet m/ PII 266MHz, minne, strømforsyning virker bra (det viste bios på skjermen) Untatt hovedkortet ASUS P2B-S m/ PII 350MHz. Det virker ikke. Og jeg fant ut feilen var hovedkortet ASUS som virker ikke. Jeg har spurt selger som solgte denne hovedkortet, han sa at det fungrerte hos ham, så blir det sannsynlig at hovedkortet ble feilet kanskje underveis på posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå