Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen spørsmål om Wi-Fi

Anbefalte innlegg

Her i huset har familien trådløst nettverk. Det fungerer stort sett utmerket, med en god og stabil router. Jeg har laptop på rommet som er tilkoblet. Men jeg har ikke trådløs tilkobling til xboxen min. Så noen spørsmål:

1. Hvis jeg kjøper en router, kan jeg bruke den til å motta signaler fra moderrouteren forså å kjøre ut dette med kabel til 360 og PC(for fildeling mellom de to)?

2. Hvis ja på den over, hvilke routere anbefalles? :fun:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Routern din må i så fall ha en WAN side som er en trådløs klient mot den trådløse "sentralen" i huset ditt.

Dvs at du har routern består av et sett LAN porter som du kobler PC og Xbox360 til for et lite lokalt nett. Den trådløse WAN delen kobler seg opp til sentralen og du er på nett(inter).

Lokal trafikk hos deg foregår på ditt lille LAN, mens internet trafikk foregår via WAN->"sentralen"->"Internet".

Du skal også kunne nå de PCer som er tilkoblet direkte på "sentralen", men de vil ikke kunne nå deg direkte i ditt lille LAN (om du ikke setter opp rett portforwarding i din lille router).

Vet ikke om hva slags routere som har dette, men det bør vel finnes. Eller kunne settes sammen på en måte.

Endret av wolf5
Lenke til kommentar

Hei

Dersom du bruker 3COM sine WLAN/router/switcher så kan du konfigurere det som kalles for WDS (Wireless Distribution System). Dvs. at de 2 trådløse enhetene kobles sammen over WLAN. I fra den som er nærmest din XBox kan du da strekke en kabel. Har testet det selv, og det fungerer OK.

Du skal dog være klar over at båndbredden (eks. 54Mbit/s) halveres i det andre aksesspunktet.

Grei forklaring finner du her.

Vil anta at dette også kan fungere med annet enn 3COM utstyr.

Vet ikke om dette var svar på det du lurte på..?

Mvh.

Grant_Lee

Lenke til kommentar
Hei

Dersom du bruker 3COM sine WLAN/router/switcher så kan du konfigurere det som kalles for WDS (Wireless Distribution System). Dvs. at de 2 trådløse enhetene kobles sammen over WLAN. I fra den som er nærmest din XBox kan du da strekke en kabel. Har testet det selv, og det fungerer OK.

Du skal dog være klar over at båndbredden (eks. 54Mbit/s) halveres i det andre aksesspunktet.

Grei forklaring finner du her.

Vil anta at dette også kan fungere med annet enn 3COM utstyr.

Vet ikke om dette var svar på det du lurte på..?

Mvh.

Grant_Lee

7625267[/snapback]

Hehe, vi har faktisk 3Com :fun: Det forklarte endel, takk skal du ha! :)

EDIT- Noen som vet om dette vil funke med denne?

Endret av edge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...