edge Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Her i huset har familien trådløst nettverk. Det fungerer stort sett utmerket, med en god og stabil router. Jeg har laptop på rommet som er tilkoblet. Men jeg har ikke trådløs tilkobling til xboxen min. Så noen spørsmål: 1. Hvis jeg kjøper en router, kan jeg bruke den til å motta signaler fra moderrouteren forså å kjøre ut dette med kabel til 360 og PC(for fildeling mellom de to)? 2. Hvis ja på den over, hvilke routere anbefalles? Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Tja. Routern din må i så fall ha en WAN side som er en trådløs klient mot den trådløse "sentralen" i huset ditt. Dvs at du har routern består av et sett LAN porter som du kobler PC og Xbox360 til for et lite lokalt nett. Den trådløse WAN delen kobler seg opp til sentralen og du er på nett(inter). Lokal trafikk hos deg foregår på ditt lille LAN, mens internet trafikk foregår via WAN->"sentralen"->"Internet". Du skal også kunne nå de PCer som er tilkoblet direkte på "sentralen", men de vil ikke kunne nå deg direkte i ditt lille LAN (om du ikke setter opp rett portforwarding i din lille router). Vet ikke om hva slags routere som har dette, men det bør vel finnes. Eller kunne settes sammen på en måte. Endret 2. januar 2007 av wolf5 Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Xbox kan kobles i vanlig tilkoblingspunkt som kobler seg videre opp mot ruteren din Kan være kjekt viss du skal f.eks ha litt kabla nett steder i huset og orker ikke å trekke kabelen helt fram til rommet Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Noen som vet mer hvordan dette kan funke? Lenke til kommentar
Grant_Lee Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hei Dersom du bruker 3COM sine WLAN/router/switcher så kan du konfigurere det som kalles for WDS (Wireless Distribution System). Dvs. at de 2 trådløse enhetene kobles sammen over WLAN. I fra den som er nærmest din XBox kan du da strekke en kabel. Har testet det selv, og det fungerer OK. Du skal dog være klar over at båndbredden (eks. 54Mbit/s) halveres i det andre aksesspunktet. Grei forklaring finner du her. Vil anta at dette også kan fungere med annet enn 3COM utstyr. Vet ikke om dette var svar på det du lurte på..? Mvh. Grant_Lee Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 3COM er ikke Xbox 360 kompatibel og du kan derfor få problemer med forbindelsen til M$. http://www.xbox.com/en-US/support/connectt...g/equipment.htm Lenke til kommentar
edge Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Hei Dersom du bruker 3COM sine WLAN/router/switcher så kan du konfigurere det som kalles for WDS (Wireless Distribution System). Dvs. at de 2 trådløse enhetene kobles sammen over WLAN. I fra den som er nærmest din XBox kan du da strekke en kabel. Har testet det selv, og det fungerer OK. Du skal dog være klar over at båndbredden (eks. 54Mbit/s) halveres i det andre aksesspunktet. Grei forklaring finner du her. Vil anta at dette også kan fungere med annet enn 3COM utstyr. Vet ikke om dette var svar på det du lurte på..? Mvh. Grant_Lee 7625267[/snapback] Hehe, vi har faktisk 3Com Det forklarte endel, takk skal du ha! EDIT- Noen som vet om dette vil funke med denne? Endret 2. januar 2007 av edge Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg vil nok en gang trekke opp Netgear WGPS606, et glimrende produkt som gjør akkurat det du vil. http://www.netgear.com/Products/PrintServe...rs/WGPS606.aspx Jeg bruker en slik selv, kosta 50$ i USA, hos Frys, og funker helt perfekt. Lett å sette opp, fungerer mot WPA-PSK. Jeg bruker ikke print-server delen, men bare wireless-bridge-delen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå