Gå til innhold

Foretrekker du osten over eller under skinka?


Hvordan foretrekker du skinkesmørbrødet?  

370 stemmer

  1. 1. Hvordan foretrekker du skinkesmørbrødet?

    • Osten over skinken
      272
    • Skinken over osten
      56
    • Ingen formening
      25
    • Liker ikke skinkesmørbrød
      17


Anbefalte innlegg

Når jeg lager burgere hjemme pleier jeg å ha ost både under og over. Så slik er nå bare det. Osten hjelper til med å gjøre burgeren mer saftig og velsmakende. More is indeed more. Så er nok noen som legger ost under også ja.

 

Spiser ikke skinkesmørbrød som tidligere sagt. Om jeg skal lage meg smørbrød med for eksempel servelat legges ost som regel på topp.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg foretrekker osten uten skinken. Skinke smaker per min definisjon ikke veldig godt, og skal derfor ikke spises. Litt sprøstekt servelat under osten er dog alltid godt. Salami (jubel-) av forskjellige merker, er også veldig godt. Inneholder mye fett, så er ikke veldig sunt da.

 

Snorre :)

7623975[/snapback]

 

 

Steker du servelaten før du spiser den? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hmm :hmm: det må prøves...

7624258[/snapback]

Når du steker servelaten kan det være veldig lurt å dele den opp i halvmåner (Om du bruker påleggsservelat som er kuttet i tynne skiver). Slik påleggsservelat har en tendens til å stige på midten som følge av at luften utvider seg. Dette fører til at bare kantene blir stekt. Så husk, del dem i halvmåner.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Selvføgelig skal osten være øverst? Mest pga. når man lagger ostesmørbrød og slenger den i mikron skal osten smelte over skinken og feste skinken fast til brødet.

 

Det er vel ingen som legger burgeren over osten på hamburgeren?

7623067[/snapback]

På McDonald's legger vi først på osten, og så legges burgeren oppå...men igjen; alle burgere (utenom BigMac) blir laget opp ned, da.

 

Når det kommer til spørsmålet her; osten skal selvfølgelig over skinken.

Lenke til kommentar
Et lite tankeeksperiment. Hvis en av dere som skal ha osten over skinken fikk bind for øynene. Følgelig fikk dere et horn med osten under skinken, såklart uten å være klar over om osten lå under eller over. Ville dere har merket forskjell?

7624005[/snapback]

Nja, vil tro at jeg merker forskjell. Skinke smaker ganske "metal" egentlig, og det merker jeg fort når jeg setter tenna i det. :)

Lenke til kommentar
Når jeg lager burgere hjemme pleier jeg å ha ost både under og over. Så slik er nå bare det. Osten hjelper til med å gjøre burgeren mer saftig og velsmakende. More is indeed more. Så er nok noen som legger ost under også ja.

7624125[/snapback]

Trodde det var mest vanlig å legge noen skiver ost på burgeren(kjøttet) når man snur den etter steking på ene siden. Slik at osten smelter og godgjør seg mens den andre siden blir stekt. Har i hvert fall ikke opplevd noe annet på burgersjapper.

 

Hjemmelaget er annen historie selvsagt. Da er det bare å slenge på alt man får plasst til. :)

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar

Dersom du skal smelte den: Ost øverst.

Dersom du ikkje skal smelte den: Skinke øverst.

 

Grunnen er ganske enkel, med skinka øverst vil du smake meir av den enn om den var mellom skiva og osten. Det er jo skinka som set smak på måltidet, kvifor skal du då putte den mellom resten?

 

Dersom eg varmar dette opp i microbølgeovn, steikeovn eller toastjern blir skinka liggande under, då har eg så mykje krydder og ketchup at skinkas plassering ikkje er av betydning.

Eg har gjort omfattande studiar på dette og konklusjonen er klinkande klar, du smakar meir av skinka om den ligg øverst. Du må riktignok snu den opp-ned når den kjem i munnen sidan det er tunga som kjenner smaken.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Hver gang jeg skal lage brødskive med ost&skinke kommer dette opp. Jeg klarer aldri bestemme meg. Hvis skinka ligger underst synes den jo ikke og da ser jo brødskiva ut som en vanlig brødskive med ost. Hvis den ligger øverst.. ja det blir også feil.

 

Norge er et fint land å bo i :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...