Gå til innhold

bytte av universitet midt i bachelorgrad

Anbefalte innlegg

Hei, er for tiden inne i mitt andre år i bachelor pedagogikk på NTNU, men vil av personlige årsaker gjerne flytte til oslo iløpet av sommeren.

Det jeg lurer på om det er mulig å bytte universitet midt i en bachelor grad slik ? Og hoppe på samme bachelor grad i Oslo ? Og om noen har hatt noen lignende erfaringer rundt det ?

Hadde satt veldig pris på svar.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg byttet fra HiST til HiG etter å ha gått forkurs og det første året i Trondheim. Som deg av personlige årsaker. Det gikk helt greit, tok kontakt med HiG for å forhøre meg om hvordan de så på det. Så lenge fagplanene stemte rimelig godt overens var det ikke noe problem, jeg måtte kun ta ett fag ekstra det første semesteret (til gjengjeld hadde jeg vært gjennom et av de andre fagene allerede).

Ta kontakt med en studieveileder e.l. hos UiO og hør! Det meste lar seg ordne :)

Lenke til kommentar
Jeg byttet fra HiST til HiG etter å ha gått forkurs og det første året i Trondheim.

8104828[/snapback]

Beklager å gå off-topic her, men siden trådstarter ser ut til å ha fått besvart spørsmålet vil jeg gjerne snike inn et spørsmål: Hvordan er kvaliteten på ingeniørstudiene på HiST? Og miljøet ellers? (Regner med du gikk ingeniør siden du tok forkurs, om ikke så stopp meg). Selv om du kun har tatt det første året på HiST, så har du kanskje fått et inntrykk av hvordan det er å studere der?

Jeg har NTNU på 1. valg, og HiST på 2., og om jeg kommer inn på NTNU er veldig usikkert (50/50, studiepoengene mine kommer til å ligge mellom 49-51 regner jeg med, litt avhengig av karakterene jeg går ut med fra påbyggingsåret i år) så er ganske fint å vite hvordan alternativene er:)

Beklager igjen for off-topic. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...