Xneon Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 hei.. skal bygge meg en server av noen gamle deler med win xp på. jeg tenkte jeg kunne bruke den til filsamler og nettverks styrer. åssen sette opp denne pcen på best mulig måte?? og finnes det gode free virus program?? mvh Xneon Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 avg og avast her heilt greie antivirus programmer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 hei..skal bygge meg en server av noen gamle deler med win xp på. jeg tenkte jeg kunne bruke den til filsamler og nettverks styrer. åssen sette opp denne pcen på best mulig måte?? og finnes det gode free virus program?? mvh Xneon 7622875[/snapback] Av nysgjerrighet, hva er en nettverks styrer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 hei..skal bygge meg en server av noen gamle deler med win xp på. jeg tenkte jeg kunne bruke den til filsamler og nettverks styrer. åssen sette opp denne pcen på best mulig måte?? og finnes det gode free virus program?? mvh Xneon 7622875[/snapback] Av nysgjerrighet, hva er en nettverks styrer? 7624733[/snapback] DHCP kanskje? Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 hei..skal bygge meg en server av noen gamle deler med win xp på. jeg tenkte jeg kunne bruke den til filsamler og nettverks styrer. åssen sette opp denne pcen på best mulig måte?? og finnes det gode free virus program?? mvh Xneon 7622875[/snapback] Av nysgjerrighet, hva er en nettverks styrer? 7624733[/snapback] DHCP kanskje? 7624750[/snapback] eller nettverkstrafikk shaper? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hva er egentlig en "nettverks styrer", Xneon? Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Vil tippe han mener server her Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Vil tippe han mener server her 7624973[/snapback] Klart det, men hvilken "type" server er det han mener med "nettverks styrer"? Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Vil tippe han mener server her 7624973[/snapback] Klart det, men hvilken "type" server er det han mener med "nettverks styrer"? 7624979[/snapback] enig. ikke lett å sniffe seg fram til. er mange måter å styre nettverket på. tipper det han tenker på er en domenekontroller. sentral passord og brukernavn administrasjon. hvis det er DC han vil kjøre så må han nok skifte til server versjon, eller satse på linux server Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det ser ut til at flere og flere vil ha en server hjemme, uten å egentlig vite hva de gjør og hvorfor de skal ha en... Jeg tenkte meg at det var AD han mente, men vet jo aldri.. Lenke til kommentar
Xneon Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 når jeg tenker på en netttverks styrer så tenker jeg på å strye routern sånn at jeg kan sette hvor mye som skal til hver pc. og se hva som blir gjort på nettverket. og noen smarte tips til xp. Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) når jeg tenker på en netttverks styrer så tenker jeg på å strye routern sånn at jeg kan sette hvor mye som skal til hver pc.og se hva som blir gjort på nettverket. og noen smarte tips til xp. 7626227[/snapback] det er trafikkshaper det. http://bandwidthcontroller.com/features.html http://www.softpedia.com/progScreenshots/B...shot-26728.html Endret 2. januar 2007 av thor918 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det ser ut til at flere og flere vil ha en server hjemme, uten å egentlig vite hva de gjør og hvorfor de skal ha en... Jeg tenkte meg at det var AD han mente, men vet jo aldri.. 7625328[/snapback] Grunnen til at de vil ha server hjemme er at det "høres" profft ut" eller noe i den duren. -"Skal bare fikse litt på serveren min, jeg". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå