kallekul Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Til saken: jeg har en bærbar PC som jeg bruker det trådløse nettet til den stasjonære PCen min sitt internett på. så drar jeg på en liten juleferie, hvor jeg har med meg PCen for å kunne se filmer, men når jeg kommer hjem har det skjedd noe. Jeg for koblet til nettverket og det står at signalet er utmerket og alt sånn, men den klarer ikke motta signaler. det står at det blir sendt, men det mottar ingenting. Jeg har helt ok peiling på data, men jeg strekker ikke til her, så jeg lurer på om noen av dere kan hjelpe meg med en løsning? Har jeg herpa den helt, må jeg reparee den eller bare ringe "nødtelefonen"... Blir glad for alle svar jeg kan få... takk Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Skjekk om den får ip-adresse. Skriv ipconfig i command. Det er mest sansynlig at du ikke får noen ip-adresse. Har du satt opp statisk eller dynamisk ip-adresse? Lenke til kommentar
kallekul Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg får Ip adresse ja.. Det står at den er koblet til, men den mottar ikke.. Hva kan være problemet? Jeg får abstinenser av å ikke få spille Lenke til kommentar
hiper Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 prøv: -koble til med kabel. -reinnstaler nettverks kortet. -ta ut strømmen fra routeren og sett den inn igjen -hvis ikke noen av punktene over virker, prøv og reset routeren. Lenke til kommentar
kallekul Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) det er trådløst på min bærbar, så jeg regner med at det ikke er noe galt med routeren min på den den stasjonære, fordi det var det samme problemet hos en venn av meg, ingen forskjell der.. men jeg skal prøve ut noe av det du sa og sjekke om det funker... det er ikke noe med nettverket hjemme liksom og på denne stasjonære jeg skriver på nå, bare noe med mottaket til den bærbare av det trådløse.. Hvis ikke kommer jeg tilbake på det..... Endret 2. januar 2007 av kallekul Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Er du sikke på at du har aktivert trådløskortet på den bærebare? Egen tast på laptop som aktiviserer nettverk. Lenke til kommentar
kallekul Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 mulig jeg kan ha kommet borti no ja, men vet du hva tasten på PC kan være? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Vanskelig å si når alt som opplyses er at du har en laptop. Lenke til kommentar
kallekul Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 jaja ,,, sorry, litt mer opplysninger - det er en packard bell - og jeg tror den er model: MIT-SABLE-D, men er ikke helt sikker Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Får du en ip som liknar på 169.254.247.64? Eg får det på min stasjonære pc, og eg får ikkje noko anna ip. Har prøvd: - Å avinstallere nettverkskortet - Fjerne ein ny brannmur eg la inn i dag - Manuelle instillinger med ip, gateway og dns som eg tok min bærbare - Restarte router og modem Faktisk litt desperat etter hjelp! Lenke til kommentar
kallekul Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 det er jo jeg som trenger litt hjelp her da...plz! Lenke til kommentar
kallekul Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 ip:192.168.0.1 og: nettverksmaske: 255.255.255.0 fikk det opp når jeg kjørte cmd med ipconfig... hva skal det hjelpe meg? Lenke til kommentar
kallekul Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 greit greit... regner med det er ingen som kan hjelpe mer da... takk for det som kom i hvert fall da.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Prøv: Fn + F2 Wireless on/off Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå