g@bb@ Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg skal inn i militære i juli og lurte på om det er mulig å ta førerkort i militæret? Har prøvd å ringt dem, men får bare sure svar og slikt. Lenke til kommentar
Bluesky Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg er i Forsvaret nå og skulle gjerne tatt lappen selv, men det ser dårlig ut sålangt Jeg har hørt med voksenopplæringskontoret om de arrangerer teorikurs, men det gjør ikke. Jeg spurte også om jeg kunne få stipend til kjøretimer, men neida. (Alle vernepliktige kan søke om inntil 12.500kr til utdannelse) Så vi får visst ta lappen på eget intiativ. OT: Hvor skal du forresten? Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det er vel mulig å i hvert fall ta lappen på tungt kjøretøy. Det har jeg tenkt å gjøre om jeg kommer inn på mitt førstevalg, "Kjøretøy og motorvedlikehold" Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Tror lappen for vanlig bil ikke kan tas i selve forsvaret, men kan tas i sammarbeid med forsvaret. Altså du får fri til å ta den! Lenke til kommentar
teveslave Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Tvilsomt at de dekker B-lappen for deg. Det er gjerne slik at de som har B-lappen fra før av får vognførerstillinger og får "blålappen" (dvs at de kan kjøre vanlige B-klasse-biler som MB240 osv under tjeneste), C/C1-lappen (lastebil/lett lastebil) eller beltevognlappen. Dersom det er få i troppen din som har lappen, er nok sjansen større for at forsvaret sponser deg. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Dette hadde jo vært en gode mange hadde tatt nytte av. Pappa fortalte at han fikk dekket alle faste utgifter som strøm, lån osv i den tiden. Men i dag så er det kun faste utgifter. Lån dekkes ikke men fryses så regner med at korte til oppkjøring av bil ikke blir dekket. Men at du kan ta det sammen med andre i militære og får fri for å dra på kjøreskolen vill jeg tro. Men du må nok betale for det selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå