Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

For søt og snill

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en gutt på 18 år og har store problemer med å skaffe meg en kjæreste. Jeg har spekulert på dette i en stund nå, hva problemet mitt egentlig er, og jeg er i grunn fortsatt usikker på hva problemet er, men etter det jeg har erfart har jeg kommet frem til en enkel grunn; Jeg er rett og slett for søt og snill. Andre mulige faktorer er det sikkert også. Ellers har jeg en normal personlighet og utseendemessig plasserer jeg meg litt over mitt på treet.

I tillegg hadde jeg også dårlig selvtillit før, men den føler jeg at jeg har bygd opp ganske bra nå. Før var det spesielt der problemet lå, og jeg trodde når jeg fikk bygd den opp skulle alt gå så mye bedre, det gjorde det også forsovet, men på damefronten har jeg fortsatt problemer.

I beruset tilstand har jeg ikke noe problemer med damer, men i fylla økes selvfølgelig selvtilliten ytterligere og jeg får meg noe, for å bruke det uttrykket. Men dette har egentlig ikke så mye med kjæresteproblemet mitt å gjøre, jenter jeg møter på fester kjenner meg tross alt ikke.

Jeg har ikke noe problemer med å bli kjent med jenter, men det er ingen som ser meg på som kjærestemateriale. Jeg blir venner med jenter, men der stopper det også. Jeg havner alt for ofte i den berømte vennesonen, og det er rett og slett irriterende.

Jeg har lest og hørt at jenter ikke blir seksuelt tilknyttet til gutter som er for snille og søte, men altså, hva skal jeg gjøre? Skal jeg gå inn for å bli mindre snill, mindre søt, rett og slett bli slemmere, for å sette det på spissen. Dette problemet irriterer meg grundig, for det burde igrunn ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er iallefall ikke alene..

Hvor har du lest at jenter ikke blir det ? Jeg tror jenter vil heller ha en "bad-ass" enn en søt og snill gutt.

Men hovedpoenget er ; Hvis de ikke tar deg som den du er, så er det ikke verdt å satse på - til de grader da. Det skal fortsatt være slik at du må endre deg litt også.

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Hvor har du lest at jenter ikke blir det ? Jeg tror jenter vil heller ha en "bad-ass" enn en søt og snill gutt.

Men hovedpoenget er ; Hvis de ikke tar deg som den du er, så er det ikke verdt å satse på - til de grader da. Det skal fortsatt være slik at du må endre deg litt også.

7622380[/snapback]

Var det ikke det jeg påpekte? At jenter ikke blir seksuelt tilknyttet til søte og snille gutter?

Det var i allefall det jeg mente

Lenke til kommentar
Narkan, da kan vel du komme med resultat da ?

7622661[/snapback]

Hvordan da mener du?

7622739[/snapback]

Du sier jo at du forandret deg fra slem til snill, kan du da komme med resultat mtp på jenter ? Det er jo det vi snakker om her ! Bruk det du har i nøtta da mann

7622380[/snapback]

Var det ikke det jeg påpekte? At jenter ikke blir seksuelt tilknyttet til søte og snille gutter?

Det var i allefall det jeg mente

7622790[/snapback]

Jo, jeg påpekte bare mitt synspunkt, som er likt ditt, bare jeg formelerte og utdypet det mer.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Du skal være deg selv. En dag dukker "den rette opp". Ja, jeg vet det er klisje, men man skal ikke måtte endre seg for å få dame.

Lenke til kommentar

Tror kanskje at forskjellen på Søt og Hot er viktig. Tror jenter heller vil være venner med de søte guttene framfor de hotte guttene. Ikke for å virke klysete eller noe sånnt, men jeg har ingen problemer på damefronten. Tror det trådstarter sier med selvtillit er viktig. Gutter med selvtillitt har ofte lettere for å få draget på damene, enn usikre guttet. Dette blir veldig mye synsing fra min side, men det er sånn jeg har oppfattet det.

Lenke til kommentar

Ah, den gamle "snill vs slem"-debatten...

Først av alt, snill og søt er ikke dårlige egenskaper, tvert imot. Det mange derimot gjør feil er at de er bare snille og søte, og det er der det skjærer seg.

Jeg ser at David DeAngelo er nevnt her, og for å sitere litt fra ham:

-Why do you buy her flowers?

-Because I'm a nice guy of course.

-Well, do you buy your best buddy flowers?

Tatt løst fra hukommelsen, men jeg syns det illustrerer problemstillingen mange står overfor på en ganske god måte. Vi er nærmest hjernevasket til å tro at "snill" er veien til kvinnens hjerte og overdriver så grassat at det dreper alt som finnes av tiltrekning.

Som jeg sa, snill er ingen dum egenskap, men når man setter jenta på en pidestall, behandler henne som den edleste prinsesse, stiller opp 36 timer i døgnet og slipper alt man har i hendene for å høre en to timers historie om hvordan hun brakk en negl på en colakork, gjerne med det underliggende motivet å oppnå noe, da er man ute å sykler. Denne sosiale programmeringen sikrer også at dama sitter igjen med begge pedalene...

Dette er sånn bestevenninna hennes oppfører seg, og hvis hun hadde sett etter en sånn type så hadde hun antagelig blitt sammen med venninna si istedet.

Løsningen?

Bryt med programmeringen og tør å være deg selv. Dette er paradoksalt nok det største problemet mange har - de blir til "Supersnillert" og benytter en oppblåst vennemodell i håp om å vinne hjertet hennes når de skulle brukt "kjærestemodellen" istedet.

Hvordan er denne kjærestemodellen sier du?

Vel, selvtillit og -kontroll er noen av hjørnesteinene her, sammen med humor, en "gi faen"-holdning og troen på at man er -minst- like god som dama man snakker med.

En tiltrekkende mann er selvsikker, han har styring på livet sitt, han tar ansvar for sine handlinger og de eventuelle konsekvensene det måtte få, han er ikke avhengig av resultatet, type "Åf*en, jeg -må- huke denne dama ellers kommer jeg aldri til å ha sex igjen." og han kryper ikke for å "ufarliggjøre" seg.

Liker du meg ikke, sier du? Ok, god jakt videre. Det er 543 andre damer i dette lokalet, og jeg har -minst- like god sjans på den neste selv om jeg får 542 avslag i kveld.

En tiltrekkende mann har alltid alternativer, han er alltid likeverdig eller bedre statusmessig og han tror aldri at dama han har snakket med i fem minutter er den neste kona eller kjæresten hans.

Hvem vet, hun kan være et totalt rasshøl for alt jeg vet, jeg har bare vekslet noen ord og vurderer om jeg skal utvide bekjentskapet eller ikke.

Funker ikke, sier du? Greit det, jeg har minst like stor sjans på dama på andre siden av bordet som jeg hadde på deg, så hvis du oppfører deg som en idiot tar jeg ikke fem flate for å slenge døra i trynet ditt og gå videre til neste.

Det -er- nødvendigvis ikke sånn, men det en måte å bekjempe "desperat"-stempelet på, ved å overbevise seg selv om at hun ikke er den neste mrs. Raven etter fem minutters samtale, at det faktisk er 3,5 milliarder andre kvinnfolk på denne planeten og at en av dem helt sikkert passer hvis dette går til helvete.

My $0.04

Lenke til kommentar

Ja, men det går ikke ann å holde den tonen hvis du virkelig ikke er slik.

Tenk da, hvis du er snil, vil ha noe mer enn bare et ligg, du vil ligge og kose og kysse henne på halsen og bare våkne ved siden av henne på morgenen, å si god morgen, hvordan da kan du holde en ikke deseperat, sinna, hard2get type form for atferd ?

Nei, drit i de damene som bare vil ha bad-ass gutter, vel og merke hvis du ikke er bad-ass da vel og merke.

men samtidig, hvem vil ha ei brutte på 182kg som bare spiser på Mac`ern ?

Lenke til kommentar
Ja, men det går ikke ann å holde den tonen hvis du virkelig ikke er slik.

Tenk da,  hvis du er snil, vil ha noe mer enn bare et ligg, du vil ligge og kose og kysse henne på halsen og bare våkne ved siden av henne på morgenen, å si god morgen, hvordan da kan du holde en ikke deseperat, sinna, hard2get type form for atferd ?

Nei, drit i de damene som bare vil ha bad-ass gutter, vel og merke hvis du ikke er bad-ass da vel og merke.

men samtidig, hvem vil ha ei brutte på 182kg som bare spiser på Mac`ern ?

7627462[/snapback]

Der har du jo selve kjernen, du har fått med det meste, så hvorfor ikke bare legge hodet i vann og tenk litt på det. Jeg er sikker på at du blir litt klokere siden du allerede har lagd spørsmålet.

Som alle vet, den største gaven i verden er den å stille spørsmål. Uten den hadde vi ikke hatt mye...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...