frohmage Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 som jeg skrev i tråden, vet jeg godt at jeg kan sperre nettet, men synes det hadde vært moro å overrasket nabo'n med en melding på maskina hans! 7629724[/snapback] Det var det jeg syntes å ha fått med meg, ja.. "Du er en dust hvis du ikke bruker WPA-XRI-PS-2 kryptering!" - jeg hiver meg på bølgen... Det eneste fornuftige svaret jeg har sett her på det du faktisk spurte om var noe med "net send" eller noe fra konsoll, men det har ikke jeg peiling på Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 "Net send * meldingen" i start -> kjør er effektiv siden du da sender en pop-up melding til alle på nettverket så fremt de kjører Windows Lenke til kommentar
hiper Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 hjeler lite med netsend hvis han har sp2.... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 se om han deler noe der du får skrivetilgang. Evt ta noen bilder av din nabo, photoshop dem og bruk squid til å redirecte litt trafikk så han får opp seg selv på pcen Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 se om han deler noe der du får skrivetilgang. default så settes hardiskene opp som administrative shares så trådstarter kunne prøve å snike seg inn den veien.. selv om det kanskje er litt på kanten. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Hvis den personen har åpent hjemmenettverk, så du kan du gå inn på andre maskiner, og legge igjen en advarsel. Jeg vet ikke helt hvor lovlig det vil være. Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 "Net send * meldingen" i start -> kjør er effektiv siden du da sender en pop-up melding til alle på nettverket så fremt de kjører Windows 7629903[/snapback] Er det meningen at stjernen skal være ip-addresse eller noe? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 "Net send * meldingen" i start -> kjør er effektiv siden du da sender en pop-up melding til alle på nettverket så fremt de kjører Windows 7629903[/snapback] Er det meningen at stjernen skal være ip-addresse eller noe? 7631350[/snapback] Stjerna er "alle" på nettverket Netsend */ip Melding Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg holder med Bundy på denne her Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 for de av dere som svarer fordi dere er irritert på at jeg ikke er flink nok, så burde dere heller la være å svare! Er jo tross alt et forum, som en kan få hjelp på. 7629724[/snapback] Jeg har nu hele tiden hatt inntrykk av, at det er deg som snylter på andres nettverk og ønsker et program som kan 'terrorisere' på andres nettverk! (Normale folk ville jo ha stengt nettet sitt - efter de anbefalinger der er gitt her) Kimmer Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Det er ikke sikkert han bruker nettet ditt. Når nettet ditt er åpent, vil alle PC'er med trådløst kort i nærheten automatisk koble seg til routeren din. Må nok til med sniffing av trafikken for å se om vedkommede aktivt bruker linja di. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 se om han deler noe der du får skrivetilgang. default så settes hardiskene opp som administrative shares så trådstarter kunne prøve å snike seg inn den veien.. selv om det kanskje er litt på kanten. 7630074[/snapback] Har gode minner der ja. Får en dude til å komme å skrive inn passordet slik at jeg kan komme inn på feks. et spill han har delt. To sekunder senere "surfer" jeg på HELE PC'n hans. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke skulle være lovlig å sniffe sitt eget åpne nett? Å bruke loggen til å stenge ute mennesker må da være fult lovlig, noe annet er å bruke informasjonen til å ødlegge/cracke kontoer man bruker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke skulle være lovlig å sniffe sitt eget åpne nett? 7635322[/snapback] Er det lov å gå inn i andre hus selv om døra er ulåst? Endret 3. januar 2007 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke skulle være lovlig å sniffe sitt eget åpne nett? 7635322[/snapback] Er det lov å gå inn i andre hus selv om døra er ulåst? 7635346[/snapback] Les en gang til hva jeg skrev. Har jeg lov å følge etter en innbruddstyv i mitt eget hus? Jeg mener jeg har det. Gjør du? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Kan noen fortelle meg hvorfor det ikke skulle være lovlig å sniffe sitt eget åpne nett? 7635322[/snapback] Er det lov å gå inn i andre hus selv om døra er ulåst? 7635346[/snapback] Les en gang til hva jeg skrev. Har jeg lov å følge etter en innbruddstyv i mitt eget hus? Jeg mener jeg har det. Gjør du? 7635385[/snapback] Selfølgelig har du det. Bare pass på - Han kan ha våpen! Lenke til kommentar
melsom Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 WEP cracker man på 5 minutter med en hånd på ryggen Macfiltrering og skjuling av ssid er også lett match for alle å enhver. WPA2 er det eneste sikre. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 lov å følge etter en innbruddstyv i mitt eget hus? Jeg mener jeg har det. Gjør du? Du har ÅPENT nettverk så "innbruddstyv" blir et feil ord, "gjest" passer mye bedre.. Lenke til kommentar
Trazor Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) lov å følge etter en innbruddstyv i mitt eget hus? Jeg mener jeg har det. Gjør du? Du har ÅPENT nettverk så "innbruddstyv" blir et feil ord, "gjest" passer mye bedre.. 7648111[/snapback] Selv om jeg av og til har døren på huset mitt åpent (for å lufte etc) betyr ikke det at det er fritt fram for fremmede å stige på. (Tror dette forresten har blitt disutert til døde i en annen tråd) Men, det med hus og slikt blir litt på siden av det med nettverk, så krypter nettet ditt du, beste løsningen for alle parter. Endret 5. januar 2007 av Trazor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå