Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende beskjed til en som snylter på mitt nettverk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en fyr som snylter på mitt trådløse nettverk. Har funnet MAC-adressen hans, og vil sende han en beskjed om at jeg ser hva han driver med!

Kan noen hjelpe meg med dette? vet godt at jeg bare kan sperre adressen hans, men vil først gi han beskjed om at jeg vet om det!

Håper noen vet råd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har en fyr som snylter på mitt trådløse nettverk. Har funnet MAC-adressen hans, og vil sende han en beskjed om at jeg ser hva han driver med!

Kan noen hjelpe meg med dette? vet godt at jeg bare kan sperre adressen hans, men vil først gi han beskjed om at jeg vet om det!

Håper noen vet råd..

7622220[/snapback]

#1 -- Dette er vel strengt tatt en feilpost..?

#2 -- Man kan, per definisjon, ikke snylte på et åpent trådløst nett.

#3 -- Unngå å overvåke trafikken til vedkommende, det kan straffes temmelig hardt.

Endret av Frank2004
Lenke til kommentar
Kjenner du hans mac-adresse, da kan du jo ved å bruke mac address filtering på ruteren, sperre han ute.

7623720[/snapback]

dette er nok en beste løsningen. en liten melding om hva som skjer er på sin plass da du med letthet kan finne ut ip-adressen

7623731[/snapback]

Herregud, har folk slutta å lese første post i trådene her?

Og ja, ip'en til trådstarter er den samme som "snylteren" sin, så det stemmer at den kan finnes med letthet..

Lenke til kommentar
Og ja, ip'en til trådstarter er den samme som "snylteren" sin, så det stemmer at den kan finnes med letthet..

7627261[/snapback]

du burde vite hva du snakker om før du uttaler deg. snylteren og trådstarter vil aldri ha samme ip-adresse.

7627485[/snapback]

Ikke samme lokale ip nei, men den forteller ikke så mye om hvem det er. Ut på nett har de vel samme ip (mener jeg. korriger meg gjerne om jeg tar feil).

Lenke til kommentar

Jeg har sett noen kule script til Squid proxy som feks. snur alle GIF'er opp ned, eller gjør alle bilder uklare. Det eneste problemet er at man ikke kan se ansiktsuttrykket til vedkomne snylter ;) Dette krever at du har en dedikert proxy server så det er vel egentlig utelukket. Enklere tricks er selvfølgelig redirectninger, men det kan også være gøy (for å være helt ærlig så har jeg ikke prøvd det på noen). Det ble jo litt offtopic, men tanken er at du kan lage en webside som kommer opp hver 100. gang luringen går inn på en side, eller noe, som meldingen din står på :D Men hvis du bruker 7 timer på å sette opp en Squid-proxy, så har kanskje terroristene allerede vunnet...

Lenke til kommentar

Steike for en ivrig gjeng:) moro...

som jeg skrev i tråden, vet jeg godt at jeg kan sperre nettet, men synes det hadde vært moro å overrasket nabo'n med en melding på maskina hans!

for de av dere som svarer fordi dere er irritert på at jeg ikke er flink nok, så burde dere heller la være å svare! Er jo tross alt et forum, som en kan få hjelp på. :cool:

Takker for tilbakemeldinger. Har prøvd ut flere ting, men ikke fått det helt til!

Er vel fortsatt på utkikk etter et program som kan hjelpe meg med å overvåke linjen min! Forslag?

Lenke til kommentar

når du ser han er pålogget så tar du og tar ut wan kabelen til routeren i samme øyeblikk løper du bort til han med film kamera...filmer alt han gjør....han sjønner sikkert ingenting hvorfor han ikke kommer seg på nett... så løper du tilbake setter tilbake wan kabelen. så går du og legger filmen i postkass hans. eller du kan ta et bilde der du ser at han er pålogget i routeren :cool: og legg det i postakassa hannes...

edit: husk og skrive en laaang trussel bakpå at hvis han ikke slutter så sender du han et virus som gjør at hele dataen begynner og brenne eller noe.. :p

er det et barn dvs under 14år så skriver du bakpå brevet at du ringer purken :) :!:

Endret av hiper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...