Gå til innhold

Flere poster = Mer respekt?

Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Respekt er noe en må fortjene, det er ikke noe en får. For folk som har vært her en stund så er det nok ryktet brukeren har som teller mest og ikke om han/hun har en tranzillion poster og har vært her siden the big bang. Har møtt mange mildt sagt uhyggelige brukere i.l av årene som har hatt 3-4 ganger så mange poster som meg jeg bare ikke kan fordra pga oppførsel og væremåte.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Tilber alle som har mer poster enn meg. Ser ned på de som har mindre enn meg.

Neida, jeg respekterer alt og alle, uansett antall poster.

Lenke til kommentar

Hmm. Artig problemstilling, egentlig.

Jeg har snart 2000 poster i de seriøse delene av forumet. Dette har jeg fått på omtrent ett år. Mulig at jeg burde få status som spammer på grunn av dette, men det får så være.

Et godt svar krever et godt spørsmål. Det er lett å se at dårlig formulerte spørsmål oppnår dårlig formulert svar. Fordi jeg prøver å ikke svare dårlig formulert, tar jeg meg ofte i å ikke svare på spørsmål fordi jeg ikke føler at svaret mitt vil bli verdsatt. Merkelig greie. Andre ganger driter jeg i det og prøver å svare i en hyggelig tone uansett.

Uansett, man burde kanskje se litt på hva man spør om. Om jeg spør om en utredning av den nye AM2-teknologien, forventer jeg et lengre og mer utfyllende svar enn "Lol. Just fucking google it.". Spør jeg derimot om hvor lenge polet er oppe i dag, går det fint med et par ord. ;)

Personlig ser jeg litt på postcount. Men jeg er heldigvis i den posisjon at jeg husker hvem som er gode på hvilke områder på dette forumet, så jeg kan se om jeg har fått et seriøst svar med en gang.

Lenke til kommentar

Jeg føler at de som har vært registrert lenge og har høy postcount er til å stole på. Hvis jeg ser noen som har vært registrert kort tid og har høy postcount, så tenker jeg "sikkert en del spam.." vet ikke hvorfor, men sånn er det bare :)

Lenke til kommentar

Jeg respekterer mye lettere folk som har mange poster. men jeg ser også på hvor lenge de har vært medlem og for eksempel har 10 poster per dag. Og/eller 200 poster på et par uker.

Men er ikke skeptisk til folk som ikke har noe poster og som kommer med gode svar/spørsmål.

Lenke til kommentar

diskusjon.no burde begynt med et system...har sett på andre forumer at du kan gi brukerene sine inlegg poeng eller noe sånt tror det het karma

=)

ps. eg hører helst på folk som har over tusen inlegg enn de med 10

Endret av absrambo
Lenke til kommentar

Driter i hvor mange poster dem har.

Går etter hva de sier, og hvor fornuftig det høres ut..

f.eks:

Arnebjarne(2000 innlegg): kjøp deg 8800GTX skjermkortet, det er best.

Bobegil(2 innlegg): 8800GTS er mer enn godt nok til ditt bruk. GTX har noe mer minne enn GTS. Høyere frekvens, 96 unified shader units mens GTX har 128.

Du kan fortsatt kjøre spill på fullt med 8800GTS. Så til ditt budsjett så ville jeg gått for GTS, uten tvil.

Ville selvførgelig hørt på bobegil :)

Lenke til kommentar

I den delen av forumet hvor det er snakk om kunnskap om generele ting; som f.eks foto, elektronik, casemods ol. så spille antall innlegg nada for min del. Da disse brukerne ofte ikke henger så mye på de andre stedene..

Ang. skriveferdigheter så er jeg selv i feil ende.. ;)

Lenke til kommentar

Det spør hva postene inneholder. Hvis det bare er 10.000 av enn halv settning som slutter brått er det dårlig respekt fra meg; men hvis du har store, lange og poster som er greie å lese får du bra respekt fra meg ;).

Det er nesten som å ha to personer som har hatt sex. Den ene har hatt sex 12.000 ganger i løpet av halvåret og klarer nesten ikke å nyte den ene før han går på den andre, mens han andre har sex 70 ganger i halvåret og nyter dem som bare det og gleder seg så til neste gang.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner en kar som bare spamma spamma og spamma, helt til han kom over 900 poster , og da startet han å vere skikkelig seriøs  :roll:  håper han ikke leser dette for da klikker han sikkert  :whistle:

7622252[/snapback]

:realmad::mad:

Haha, neida bare tulla :p

Når blei jeg noen gang helt seriøs? :p ( også er det nok ikke meg han sikter til )

Lenke til kommentar

Jeg er en av disse som ikke ser så alt for mye på antall poster. Derfor har postcount-en veldig lite å si for hvor mye jeg respekterer en bruker. Det finnes brukere med høy postcount som for det meste poster dårlige innlegg, samtidig som det finnes brukere med lav postcount som poster meget gode og informative innlegg. Så hvor mye jeg respekterer en bruker måles da etter flere ting.

Blant annet ser jeg litt på når brukeren ble registrert. Er det en bruker med relativt mange innlegg som har vært registrert lenge hjelper det jo litt på da jeg vet at det er en som har vanket her en stund. Ellers kommer mye av respekten etterhvert som jeg begynner å bli kjent med brukerene. Jeg vet for eksempel at dersom jeg lurer på noe innenfor spill er ttt, gunfreak, TCi, Hr.Jenssen eller andre den rette å spørre. Det vet jeg etter å ha hengt i den kategorien med varierende aktivitet siden jeg registrerte meg.

Jeg forhåndsdømmer som regel aldri brukere etter hvor mange poster de har, ei heller registreringsdato, selv om denne gir en viss pekepinn. Jeg ser først og fremst på innlegget, og om innlegget er bra formulert, høres riktig ut og i det hele tatt virker kredibelt er det ikke noe problem for meg å godta innlegget. Derimot om innlegget virker lite korrekt venter jeg til en jeg vet kan slikt svarer.

Snorre :)

Lenke til kommentar
Bare et tankeeksperiment: Hva hadde skjedd hvis postcounten forsvant?

7622110[/snapback]

Da ville mine tanker utelukkende gått på hva de står for i gjennom postene sine. Hvis de har sagt mye klokt og bra vil jeg ha større respekt for den personen, enn for en som jeg gjentatte ganger har sett "trasha" og slengt dritt i tråder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...