Gå til innhold

Flere poster = Mer respekt?

Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

spør jeg om noe, og får svar av en med masse innlegg i den kategorien eller i det hele tatt vil jeg med en gang tenke at vedkommende kan mye.

Men det henger også en del på hvordan personen skriver inleggene..

Får jeg en "bruk google bla bla bla..." mister jeg litt av lysten av å ta imot tips av personen seinere, men bare hvis jeg har det intrykket av vedkommende gjennom en stund..

Men hvis det kommer en med lite innlegg, men som skriver et bra innlegg, og linker hit og dit til sider der jeg finner det jeg trenger, eller forklarer det jeg må gjøre eller hva eg burde kjøpe på en bra måte, vil jeg fort høre på denne personen fortere neste gang...

Lenke til kommentar

For de som kjenner meg fra OT-baren, så vil det være ganske åpenbart at jeg oppførte meg som en drittunge før, stort sett hele tiden.

Jeg kan oppføre meg litt barnslig nå også, men det er bare til tider(ikke ofte..). Jeg vil nok se på meg selv som en mye mer seriøs person nå, om ikke andre respekterer meg, så har jeg høyere selvrespekt ihvertfall.

(Det hjalp kanskje på at jeg meldte meg ut av SO da) -og ot-baren generelt.) Jeg poster mer aktivt i mer seriøse deler av forumet nå, enn jeg gjør her. Ikke det at OT-baren bare er useriøs, men den er relativt useriøs.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Skulle vært sånn at det ikke ble registrert antall innlegg. Så er det ikke om å gjøre å ha flest poster eller at de med få poster ikke blir "hørt".

7622120[/snapback]

Vi har jo eksempler fra andre nettsider der "pro-" og "teck-poeng" er brukt. Ville dette bare økt konkurransen?

7622133[/snapback]

Ja, jeg mener det. Da ville folk sannsylighvis prøve å få mest "poeng".. Blir som en konkurranse det også.

Uansett så er det ikke de med flest poster som skal ha mest respekt. Og de som hører på de med flest poster, det er jo bare dumt. Hva hvis du trenger hjelp til noe, så kommer den uber posteren med 5000 innlegg og sier hva du skal gjøre, så kommer det en annen med 10 poster, som f.eks jobber med det du trenger hjelp til. Men du velger å høre på den med flest poster fordi du tror han har mer erfaring. Antall poster er ikke alt.

Lenke til kommentar
Hadde rundt 4500 poster på den gamle brukeren, følte jeg ble lagt emr merke til da :p

Selv ser jeg ikke så mye på postene. Kavilitet foran kvantitet  :)

7622284[/snapback]

Så sant Så sant. Men ofte har de med kvalitet mange poster..

Lenke til kommentar

Jeg har over 500 så jeg er en respektabel bruker?

Neh jeg ser heller på hvordan personen formulerer seg, og evt hvor seriøs han er...Hvis jeg skal ha svar på noe...Kan ikke fordra folk som svarer på ting de ikke er 100% sikker på, men samtidig gir uttrykk for at de er det...

Men nå skal det da sies at jeg henger mest i søppeldelen av forumet...

Edit: 555

Endret av Best0
Lenke til kommentar

Var ganske aktiv her før (dels under anna nick) og da såg eg på postcount og nick (da eg kjende mange oldisar her). Men no når eg er innom ein gong i veka eller så og ikkje lenger kjenner dei faste er det irrelevant for meg kor mange postar eit nick har - innhaldet i posten eg les akkurat no er det vesentlege for meg.

Lenke til kommentar

Neh jeg ser heller på hvordan personen formulerer seg

7622383[/snapback]

Dette synest jeg at er feil da. hva med de med dystleksi (som meg selv(riktignok mild) :p ) . men er en del ting de vet, men som de ikke klarer å formulere helt ordtlig. skal de liksom respekterest mindre ?

Lenke til kommentar

Neh jeg ser heller på hvordan personen formulerer seg

7622383[/snapback]

Dette synest jeg at er feil da. hva med de med dystleksi (som meg selv(riktignok mild) :p ) . men er en del ting de vet, men som de ikke klarer å formulere helt ordtlig. skal de liksom respekterest mindre ?

7622435[/snapback]

Er litt enig her. Kommer stadig over brukere som formulerer settninger dårlig og har mange skrivefeil, Men de kan ha veldig god greie på ting og mye kunskap.

Skriver selv en del feil og formulerer ofte setningene litt dårlig, men føler jeg blir tatt på alvor fordet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...