Gå til innhold

Flere poster = Mer respekt?

Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Når oss brukere tar oss den daglige turen inn på diskusjon.no er det ikke til å unngå å få øye på hvor mange poster forskjellige brukere har.

Føler DU at du respekterer folk med flere poster mer enn folk med ikke så mange poster?

Er det (for noen) et kappløp om å få flest poster, nå nye høyder? (Med så mye spam som man finner her på forumet skulle man neste tro det).

Har antall poster man har postet noe å si i det hele tatt? (Bortsett fra om man er aktiv eller ikke).

EDIT: Bare et tankeeksperiment: Hva hadde skjedd hvis postcounten forsvant?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det varierer litt. Feks hvis jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort, så hører jeg heller på en som har 1500 poster i " skjermkork kattegorien" fremfor en som har 10 poster der :)

Men ellers så respekterer jeg alle, uansett antall poster.

Lenke til kommentar

Har kanskje noe og si om hvor mye tid folk bruker her inne, men for noen er visstnok dette livet som jeg har sett enkelte kalle det :p Jeg respekterer folk for det de sier, ikke for hvor mange poster de har.

- hsds

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg må innrømme at jeg har mer respekt for personer som har høyere postcount og lengre fartstid enn andre.

Har mye av den samme følelsen selv, faktisk.

Lenke til kommentar

Til en viss grad, men det kommer an på mye mer enn bare postcounten. Hvor lang tid vedkommende har vært registrert (og ikke minst aktiv) spiller også inn.

Men det er jo kvaliteten på postene det kommer an på. Må si jeg har mer respekt for en person med 500 kvalitetsposter enn en med 5 000 poster hvor så og si 90 % er bare tull og fjas (og spam).

Men alt i alt, alt er relativt. Og hvor mye respekt jeg har for en person går vel mest på hvilket inntrykk jeg har av personen fra før, hva jeg har sett av poster fra vedkommende fra før.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Jeg må innrømme at jeg har mer respekt for personer som har høyere postcount og lengre fartstid enn andre.

Har mye av den samme følelsen selv, faktisk.

7622093[/snapback]

Henger meg vel egentlig litt på her jeg og :)

Begynner å bli en god del som har over 2000 poster nå. I 2004 når jeg ble medlem, var det sjelden man så noen med så mange poster. Da respekterte jeg nok de litt mer ja..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Skulle vært sånn at det ikke ble registrert antall innlegg. Så er det ikke om å gjøre å ha flest poster eller at de med få poster ikke blir "hørt".

Lenke til kommentar

Tja? Må si meg enig i at de som har flere poster hører jeg mer på.. Har endel andre venner som tror de har peiling, og tvinger på meg meninga de sin, og de hører jeg ikke på, jeg poster heler her. Fordi her vet jeg at jeg får et seriøst svar, fra nesten hvemsomhelst, men som sagt, vil ha mer respekt for de med høyere postcount, og i hvilke sammenhenger jeg har sett de før.

Forresten alle over 100 hører jeg mer på for og si det sånn!

Edit* Eyyy Post 102! bare 898 poster igjen til 1000! :D:p

..den var en spøk...

Endret av Stian Kolrud
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Skulle vært sånn at det ikke ble registrert antall innlegg. Så er det ikke om å gjøre å ha flest poster eller at de med få poster ikke blir "hørt".

7622120[/snapback]

Vi har jo eksempler fra andre nettsider der "pro-" og "teck-poeng" er brukt. Ville dette bare økt konkurransen?

Lenke til kommentar

Ja, til en viss grad gjør jeg det, men jeg vil også vurdere hvor vidt personen er seriøs utifra det jeg har sett tidligere.

Jeg har 400 innlegg nå, jeg hadde 3500 innlegg på den gamle brukeren, og dette fikk jeg på 6måneder. Hvilken av de to brukerene ville du sett på som seriøs? Brukeren og oppførselen jeg hadde før, eller den jeg har nå?

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

jeg hadde selv respektert en med flere poster. men jeg hadde også sett på innholdet. var innholdet på flere avsnitt og brukeren hadde 100 poster, mens en med 2000 poster kom med et lite innlegg på få setninger, er saken en annen. Innholdet teller en del.

Respekterer selvsakt alle=)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Ja, til en viss grad gjør jeg det, men jeg vil også vurdere hvor vidt personen er seriøs utifra det jeg har sett tidligere.

Jeg har 400 innlegg nå, jeg hadde 3500 innlegg på den gamle brukeren, og dette fikk jeg på 6måneder. Hvilken av de to brukerene ville du sett på som seriøs? Brukeren og oppførselen jeg hadde før, eller den jeg har nå?

7622137[/snapback]

Vanskelig å si da jeg ikke har sett så mye av det du har skrevet før, desverre.

Lenke til kommentar

7622137[/snapback]

Den du har nå så klart.

Jeg sjekker ofte opp profilen til han/hun som poster, og ser hvor gammel han/hun er samt sjekker hvor han har posta mest. Ofte så tenker jeg sånn at de som har "skrevet opp hardware" har litt mer peiling på hardware en de som ikke har skrevet noe.. De som har skrevet feks at de har overklokka skjermkortet får enda litt mer tillit( dette gjelder kun dog hvis jeg lurer på noe pc relatert)

Edit: han/hun og ikke bare han :p

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Respekterer alle uansett hvor mange poster de har, men så klart har man en tendens til å høre på en med 3000 poster fremfor en med 20 for eksempel. Men det kommer også litt an på, du merker fort om han med 20 poster kan det han snakker om fremfor han med 3000. Selv om han har lite poster betyr det ikke at han ikke kan mye eller har liten erfaring. Vi har alle vært på bunnen engang uansett. :)

Får noen tror jeg det er et kappløp om flest mulig poster, men for meg så driter jeg ærlig talt i det. Spammer ikke bare for å oppnå flest mulig poster, men ser en tendens til at noen kan gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...