Khaffner Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 nytt hovedkort, og alt gikk fint helt til pc'en ble treig. jeg sjekka speedfan og så dette: HD1: 34c Temp1: 40c Remote: 72c (!) CPU: 32c Ambient: 34c hvilke deler i pc'en min er Temp1, Remote og ambient? det kan da ikke være normal temp på Remote'n? ps: jeg har 2 harddisker og ingen chipset-kjøler Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 dette kan du se på en av sidene i speedfan, husker ikke helt hvor. Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Prøv med Everest der står alle tempraturene og hva de er. Nå ser det i alle fall ut som du har en veldig varm fjernkontrol Endret 1. januar 2007 av Erlend0_o Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2007 (endret) jeg fant ut etterhvert at det er chipsettet som er så varmt(jeg brant meg nesten når jeg tok på rillene). det jeg bruker nå for å kjøle den ned er en sånn: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321116 den blåser nok luft gjennom rillene, men chipen er sperret inne mellom cpu-viften, rammen og grafikkortet. vifta får altså ikke nok kald luft. jeg har ikke lyst til å ta av originalkjøleribba pga garantien. hva kan jeg gjøre for å kjøle chipsettet ytterligere? Endret 15. januar 2007 av khaffner Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 15. januar 2007 Del Skrevet 15. januar 2007 hmm.. Sette noen vifter i side døra hadde vært en god ide. Kan du ta et bilde? -Så kan vi se muligheter Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 16. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2007 har ikke mulighet til å ta bilde nå, og jeg har en 120mm vifte foran som suger inn, en 92mm på siden som suger inn, og en bak som blåser ut. tempen ligger på 30-40 grader overalt i pc'en bortsett fra chipsettet. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Da er det ikke så ille. NY chipsettkjøler så går det nok, eventuelt en vifte rett forran den. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 Da er det ikke så ille. NY chipsettkjøler så går det nok, eventuelt en vifte rett forran den. 7745170[/snapback] problemet med det er at garantien ikke gjelder da lenger. kan jeg ikke legge et rør til kabinettåpningen eller noe annet fiffig? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 18. januar 2007 Del Skrevet 18. januar 2007 Joda det fungerer utmerket det. Eller en vifte stripsa forran? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå