Shulgin Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Hei, Jeg har nettopp vært gjennom et forhold med en aldeles deilig pike. Jeg følte meg svært tiltrukket av henne da jeg så henne for første gang for ca. femten måneder siden, og det viser seg at hun følte noe tilsvarende for meg. Vi ble bedre kjent fra senvåren 2006 og over sommeren. Tidlig i september viste det seg at begge var svært forelska i hverandre, og vi ble kjærester. I begynnelsen av desember i år, slo hun opp. Det var ingen problemer mellom oss, bortsett fra at det virket som om hun ikke hadde lyst til å gjøre ting med meg lenger. Og slik er det ennå. Jeg fikk forleden bekreftet mine ideer da jeg stilte henne noen direkte spørsmål om hennes følelser for meg, der jeg krevde at hun var ett hundrede prosent ærlig. Det viste seg at alt det hun en gang bare drømte om å gjøre med meg, har den siste måneden ikke fristet i det hele tatt. Ikke engang sex. Og nei, hun vet ikke sjøl hva grunnen(e) er: Det bare skjedde, liksom. Likevel, jeg tror ikke det «bare skjedde». Jeg er tror på årsak og virkning, og jeg er overbevist om at hun fortsatt kunne vært tiltrukket av meg (og vi derfor fortsatt kunne vært sammen) hvis noe hadde skjedd annerledes. Jeg er også overbevist om at å definere årsakene til tap av seksuell tiltrekning er forferdelig vanskelig, og ikke minst forskjellig fra tilfelle til tilfelle, men jeg akter likevel gjøre mitt ytterste for å prøve å finne noen fellesnevnere, og/eller de faktorene som var mest avgjørende i mitt tilfelle. Kan dere hjelpe meg? Har dere liknende erfaringer som kan kaste lys på ting? Har dere noen teorier om hva som ofte opprettholder den seksuelle tiltrekningen og hva som ofte bryter den ned? Og noen nøkkelord om meg selv, som jeg dessverre tror kan bety noe: Jeg blir aldri sint; prøver bare å være snill; er ikke særlig «hard to get» og avskyr tanken på å prøve å være det. Generelt sett vil nok folk si at jeg er en del mindre «mandig» enn gjennomsnittet (ikke dominerende, kan være ganske følsom, lett å få et åpent og ærlig forhold til). Jeg har noen tanker sjøl, men jeg må tenke litt mer over det først. På forhånd takk for hjelp. Edit: Og jeg minner om at denne tråden handler om fenomenet seksuell tiltrekning generelt og ikke bare min siste opplevelse. Alle bidrag er velkomne! Endret 1. januar 2007 av sanoj_20 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Pinnekjøtt er så godt som det er fordi man får det én gang i året. Etter en stund blir vi dessverre alle litt Grandiosa. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Og noen nøkkelord om meg selv, som jeg dessverre tror kan bety noe: Jeg blir aldri sint; prøver bare å være snill; 7621907[/snapback] Særdeles usexy. Bli litt mer kantete og krevende. Husk at snill fort bikker over i dumsnill, prøv heller å være skvær og grei. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jepp... Dama ville ikke mer med meg, for jeg var for snill =/ Lenke til kommentar
Mr. Ichkitdze Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Det sies jo det at når den verste forelskelsesrusen gir seg, så er det andre faktorer både kjemisk og psykisk som spiller inn på om noen slår opp eller velger å dele livet sammen. At Kjæresten din slo opp med deg tror jeg ikke har noe særlig med deg som person å gjøre. Hun ble jo forelsket i nettopp deg som person, derfor kan ikke din personlighet være problemet. Hovedproblemet er at hennes hjerne går inn i en realitets- eller realismemodus som på mange måter tar en avgjørelse. Husk at kvinnehjernen er satt sammen slik at den leter etter egenskaper hos menn som kan overføres til neste generasjon. Om avgjørelsen er basert på et korrekt grunnlag eller korrekte observasjoner kan man jo alltids spørre seg om.. Hva opprettholder seksuell tiltrekning? Vel, et forhold som kun er bygget på seksuell tiltrekning har etter mitt skjønn ingen overlevelsesmulighet. Et livslangt forhold bygges på flere pilarer og sammen utfyller de hverandre som igjen hvirker tilfredstillende på begge parter i et forhold. I klartekst kan man si at mennesker som er "ment for hverandre" deler flere egenskaper som virker som lim. Og slik er det ennå. Jeg fikk forleden bekreftet mine ideer da jeg stilte henne noen direkte spørsmål om hennes følelser for meg, der jeg krevde at hun var ett hundrede prosent ærlig. Det viste seg at alt det hun en gang bare drømte om å gjøre med meg, har den siste måneden ikke fristet i det hele tatt. Ikke engang sex. Og nei, hun vet ikke sjøl hva grunnen(e) er: Det bare skjedde, liksom. Svaret hennes betyr at hun vet nøyaktig hva som er problemet, men vil ikke si det til deg. Alle vet grunnen for at man dumper noen, eller så er man evneveik.. Endret 1. januar 2007 av Mr. Ichkitdze Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Hm, interessant, HilRam. Jeg har selvfølgelig tenkt en del på det. Det jeg i hvert fall kan si, er snillheten er helt naturlig og helt meg. I venneforhold er det en kjempefordel, men det er tydeligvis ikke helt det samme i kjærlighetsforhold. Det som da er litt synd, er at jeg i så fall må konsentrere meg om å være mer negativ (generell betegnelse, refererer til ordene du brukte). Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Hm, den siste må jeg fundere litt på. Men: Og slik er det ennå. Jeg fikk forleden bekreftet mine ideer da jeg stilte henne noen direkte spørsmål om hennes følelser for meg, der jeg krevde at hun var ett hundrede prosent ærlig. Det viste seg at alt det hun en gang bare drømte om å gjøre med meg, har den siste måneden ikke fristet i det hele tatt. Ikke engang sex. Og nei, hun vet ikke sjøl hva grunnen(e) er: Det bare skjedde, liksom. Svaret hennes betyr at hun vet nøyaktig hva som er problemet, men vil ikke si det til deg. Alle vet grunnen for at man dumper noen, eller så er man evneveik.. 7622087[/snapback] Hun vet jo selvfølgelig hvorfor hun slo opp... det hun jo fortalt meg. Jeg vet ikke om seksuell tiltrekning er feil begrep, men som sagt mistet hun bare de følelsene hun følte var nødvendig i et kjærlighetsforhold. Det ingen av oss tydeligvis vet, er hvorfor hun mistet de følelsene. Det var det som ledet meg til å opprette denne tråden, fordi jeg vet at andre har vært borti tilsvarende episoder. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hm, interessant, HilRam. Jeg har selvfølgelig tenkt en del på det. Det jeg i hvert fall kan si, er snillheten er helt naturlig og helt meg. I venneforhold er det en kjempefordel, men det er tydeligvis ikke helt det samme i kjærlighetsforhold. Det som da er litt synd, er at jeg i så fall må konsentrere meg om å være mer negativ (generell betegnelse, refererer til ordene du brukte). 7622127[/snapback] Jeg mente ikke at du skulle være mer negativ! Positivitet er en kjempefin ting. Jeg bare mener at du kanskje i litt større grad må "flagge deg selv". Selvutslettende snillhet gjør deg til tøffel, og er av det onde. Husk at respekt også handler om å stille krav. Godhet og snillhet er slik jeg ser det to forskjellige ting. Du kan være så god som bare det, men det er ikke nødvendigvis bra å være snill som dagen er lang. Da kan du fremstå som en som lar deg utnytte. Lenke til kommentar
nikrus Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Kan jo hende at hun rett og slett gikk litt lei... Kjærsten min sier at hun er lei me:( Men hun som alle andre blir vel lei? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg har vært i den situasjonen av at jeg har sett noe tilsvarende som personen utenfor, jenta er en veldig god veninne av meg, og gutten er en venn jeg ikke er så godt kjent med. Slik du beskriver deg selv og forholdet minner veldig om dette forholdet, problemet var også her at gutten var for "snill". Dette førte til at dersom det oppstod diskusjoner så lot gutten jenta vinne, han gikk aldri inn i noen diskusjoner, og begrunnet dette med at "han hatet å krangle". Jeg tror de fleste jenter trenger å få respons, og noen ganger motstand i et forhold. Dersom gutten bare skygger banen med en gang det oppstår konflikter, så får ikke jenta ut frustrasjonene sine - og jenta kan fort endre synet på deg til å se på deg som en svak person. Stå opp for deg selv! Mange gutter føler som oftest ikke noe spesielt behov for å få ut frustrasjon/aggresjon ved å diskutere, dette løses som oftest ved å la det gå utover vegger/dører/puter/boksebagger osv. Det kan selvsagt være andre årsaker til bruddet, men dette var iallefall problemet i tilfellet jeg snakker om. Jeg lurer, hvordan reagerte du da hun gjorde det slutt med deg? Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 HilRam: Jeg skjønner absolutt hva du mener, men jeg føler ikke at jeg passer inn i ditt bilde (eller jh_ sitt; jeg liker ikke å krangle, men jeg mangler også ting å krangle om). Jeg gjorde aldri noe spesielt for henne, men jeg var liksom... sånn snill som jeg er til vanlig og som jeg mener jeg bør være. Jeg føler ikke at jeg bevisst går inn for å unngå krangler eller små konflikter; jeg er bare en person som vanvittig sjelden havner i slike. Heller vet jeg ikke hvilke krav jeg skulle stille? Et aspekt ved forholdet som muligens er interessant, er at jeg var mest aktiv i den forstand at jeg nesten alltid tok initiativ til ting (utenom det å møtes og holde hender, der var det nogenlunde likt) – dette på tross av at hun også var forelska i meg. At gutten tar mer initiativ enn jenta er vel ganske vanlig, men bør man tilstrebe en eller annen balanse? En episode jeg tror kom som følge av denne ubalansen, var da jeg hadde vært bortreist i ca. ti dager og vi hadde hatt minimalt med kontakt. Jeg tenkte tilbake og begynte å bli paranoid (trodde hun ikke elsket meg, osv.). Hun avviste selvfølgelig dette, men det viste seg å gå nedover med forholdet i tiden etter at jeg kom hjem (var ikke så lenge før hun slo opp forøvrig). Og hvordan jeg reagerte, jh_, umiddelbart med gråt, hvilket medførte at hun også reagerte med gråt. Men det hele foregikk på en fin og vennlig måte. Dessverre, dog, sendte jeg en del «å, så synd på meg»-meldinger i tiden som gikk, hvilket jeg tror gjorde situasjonen enda vanskeligere (i den forstand at vi hadde tenkt til å være venner). Uansett, jeg synes dette blir for mye meg. Jeg hadde håpet at noen jenter kunne bidra med erfaringer der de har mistet «lysten» på kjæresten, og hvorfor de tror det gikk slik til. Jeg synes fortsatt dette er veldig interessant; at man kan være gjensidig stormforelska, og uten at noe spesielt har skjedd, så mister den ene personen bare lysten fullstendig. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Kjerringa rota med en annen - god nok grunn til å slå opp / bli lei... hehe, men fra spøk til revolver. Å gå lei av hverandre er jo ikke mye som skal til. Er bare å snakke om aaalt, så blir man passe drita lei. Lenke til kommentar
Andlier Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Kanskje hun plutselig fikk en følelse av at gresset var grønnere på den andre siden? Lenke til kommentar
asoris Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 (endret) Når en føler tiltrekning til en annen person så vil man oftes gå over til å flørte med denne personen for å få bekreftet eller avkreftet om følelsene blir gjengjeldt. Hvis man ikke flørter med denne personen en føler seg tilrukket av, vil aldri den andre parten få vite at du er tiltrukket av han/henne. Noen ganger vil man kanskje oppdage ganske raskt at den man følte seg tiltrukket av, ikke var så spennende eller sexy allikevel. Andre ganger ender det i en intens flørt, uten at det utvikler seg til noe mer. Eller forbindelsen fører til forelskelse, som igjen kan føre til KJÆRLIGHET. Seksuell tiltrekning mot en annen person enn den man er sammen med er vel også ganske normalt. Spørsmålet en da stilles ovenfor er vel om en skal la seg rive med, eller avstå på grunnlag av det man allerede har. En kommer vel ikke bort fra at kjærligheten er det viktigste i et forhold. Vel er sex viktig, men om man ikke lenger føler noe for sin partneren, kunne sex med hvem som helst gjort samme nytten. Tror det finnes mange der ute en kan forelske seg i. Tror det finnes mange en kan føle seg seksuelt tiltrukket av. Tror det finnes mange en kan ha god sex med, men jeg tror det er fåtallet av de en forelsker seg i som vil kunne bli den perfekte match. Som tilfredsstiller en på ALLE måter. Følelsene hennes for deg kan kanskje ha stagnert? Det er da vel langt fra unormalt at slikt skjer. Det må nødvendigvis ikke bety at gresset er grønnere på den andre siden for hennes del. Når man er forelsket ser en vel på en person med litt andre øyne enn om det skulle være en hvem som helst. Når skylappene forsvinner, hender det vel en ser en annen person enn den du trodde du forelsket deg i. Så gi deg noe svar på hvorfor hun mistet lysten på et samliv med deg er det vel vanskelig for oss utenforstående å gi. Synd ikke hun vil gi deg det. Hun kunne gjort det, om hun hadde villet... Ser du kunne hatt godt av det. Lykke til videre! Endret 4. januar 2007 av asoris Lenke til kommentar
Ozwald Skrevet 4. januar 2007 Del Skrevet 4. januar 2007 Det jeg vil tro har skjedd her går på menneskilige instinkter, ja vi har faktisk instinkt vi også. Fra steinalderen av skal mannen være den dominerende, derfor er dette noe jenter fortsatt ser etter i en mann. Når en mann som er i et forhold alltid gir etter, eller ikke "tease"-er, kan det før til at jenten mister tiltrekningen til ham. Jeg sier ikke her at kvinnen skal stå under mannen, men at mannen bør vise tegn til at han bestemmer, ofte da på en tullete, og flørtete måte, om du fårstår hva jeg mener. Nei jeg e ingen ekspert på område, men jeg har selv prøvet og feilet en del.. Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jenter vil gjerne ha litt spenning. Det er vel og bra med en type som er snill og grei og ale det der, men etter en stund kan det bli kjedelig. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Jenter vil gjerne ha litt spenning. Det er vel og bra med en type som er snill og grei og ale det der, men etter en stund kan det bli kjedelig. 7655026[/snapback] Så vi skal være drittsekk og søt annenhver dag? Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Vi har tapt uansett Marley, ingenting å gjøre med det. En ting som er litt rart er siste dama jeg hadde. De siste tre månedene var jeg en stor drittsekk å ga faen i hu. Men hu forble like glad i meg. Merkelig. Lenke til kommentar
asoris Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Horoskop, har det noe i seg eller er det bare tull? Vær-mannen; Under det skikkelige ytre er det gjemt en testosteronbombe av et dyr klar til å ta kontroll i sengehalmen. Han er kjent for å være hardhendt, og behandler kvinnen enten som prinsesse eller leketøy. Vær-kvinnen; Ser på seg selv som århundrets kupp, har et sterkt behov for sex hver dag og trenger øyeblikkelig tilfredsstillelse. Tyr-mann; Han vil være ønsket og blir tiltrukket av dominerende kvinner som behandler han som et trofè. Sterk og stille som han er, er han essensen av manndom men venter at kvinnen skal ta initiativet. Tyr-kvinnen; Feminin og vakker som hun er vil hun ha en galant mann til et Ken og Barbie-forhold. Hun er vill på soverommet for å tilfredsstille mannen, og skammer seg ikke for å være instinktiv og full av lyst. Tvilling-mannen; Livlig og spontan som han er jobber han hardt for å gjøre seg selv interessant som elsker. Men sex må alltid være morsomt, så herr tvilling etterstreber eksprimenter og hater rutine. Tvilling-kvinnen; Hun er svært klar over sin femimine sjarm og spiller ofte naiv, men kan ikke motstå å imponere på soverommet. Noen kvinner kan slippe seg helt løs uten tanke på mannen som er med på moroa. Krepse-mann; For denne romantiske helten er sex å tilby kvinnen. Han er alltid høflig og søt i sengen, og liker dominante kvinner. Myk som han er liker han kos og er puppe-fiksert. Krepse-kvinnen; Hun tilber mannen sin og får han til å kjenne seg som en stor, sterk beskytter fordi hun ser på han som en redningsmann. Hun har en grådig seksuell apetitt, og tar villig imot omtrent alt som blir tilbudt. Løve-mannen; Han er følsom og omtenksom og kan bare prestere dersom han mener hjertet er med. Han foretrekker rå, naturlig sex uten distraksjoner, og den tradisjonelle dominante mannlige rollen. Løve-kvinnen; Hun er full av energi og er en villkatt på soverommet. Hun kjemper alltid med kjæresten sin for dominansen og spiller katt og mus med potensielle partnere. Du får henne ikke ut fra sengen før hun har fått minst to orgasmer. Jomfu-mannen; Han er en hensynnsfull kjempe, og tar seg grundig av kvinnens behov på soverommet. Når han først har fått dreisen på det liker han rutine og lite tullball. Jomfru-kvinnen; Å tilfredsstille en elsker er øverst på jomfruens erotiske agenda, og hun behandler mannen som herre og mester. Hun er like mye uskyldig som sexbombe, og blir tiltrukket av menn som kan ta seg av henne. Hun ser på sex som forplantning og leter etter langvarige partnere. Vekt-mannen; Har rene delikate tanker om sex. Han er sjarmerende og morsom, og snakker kvinner til sengs. Han mener sex må være noe vakkert og arrangerer lange forspill for å vise henne at han kan tilby. En sexekspert. Vekt-kvinnen; Hun har et utradisjonelt syn på forhold, og noen foretrekker tilfeldig sex fremfor varige forhold. Hun kjemper mot oppfatningen av at menn er sterkere i senga og jobber for å gi og ta en lik mengde nytelse. Skorpion-mannen; Et sterkt individ, er innadvent men gir elskerne sine masse oppmerksomhet. De fleste skorpioner elsker å eksprementere, og noen tennes også av kinky sex. Skorpion-kvinnen; Kostbar, og hun jobber seg sikkert inn i elskerens hode uten å løfte en finger. Hun krever mye, og ser på seg selv som den ultimate premie. Stakkars han som ikke lever opp til forventningene. Skytte-mann; Den evige romantiker, har utømmelig energi, ser på sin elsker som lekekamerat og er utrolig heldig med damene. All sex er godt, og han vil oppleve det med damer av alle slag. Skytte-kvinnen; Ambisiøs, og vil bare ha suksessrike, karmatiske partnere. I sengen tar hun styringen og gjør han til plastelina i hendene sine. Sjenerøs og entusiastisk. Steinbukk-mann; En gentlemann, veldig gammeldags og blir tiltrukket av tradisjonelle kone-emner. Han prøver hardt å undertrykke sexlysten sin, men noen har fetisjer og er ganske kinky. Steinbukk-kvinnen; Hun er naturlig, forsiktig, tar seg alltid god tid før hun går inn i et nytt forhold og leter etter en åndelig match. Hun har mange fantasier og finner opp drømmeelskere. Sexlivet hennes er ganske konvensjonelt. Vannmann-mann; Han virker skikkelig og uavhengig, men noen vannmenn har en noe skjev til og med kinky side de viser på soverommet. Han tror ingen jenter er uoppnåelige, og mange blander ikke følelser og sex. Noen blir til og med tent av å fornærme partneren. Vannmann-kvinnen; Hun misliker elskere som blir avhengig av henne, men som astrologiens duskedame er hun sin partners største fan. Hun trenger ikke mye oppvartning, og hater formalitet og rutine, og sex ser hun på som fysisk nytelse. Fisk-mann; En avhengig drømmer, som er sin egen sjef og tiltrekkes av rå, jordnære kvinner som er helt motsatt av han selv. Han er super-avslappet med tanke på sex. Ingen ting gjør han flau. Noen fisker har en haug med partnere, de fleste one-night stands. Fisk-kvinne; Hun insisterer på å bli behandlet som en prinsesse på soverommet, men synes ofte sex er noe skittent og kan oppføre seg som en martyr. Egentlig er hun eventyrlysten. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 17. januar 2007 Del Skrevet 17. januar 2007 Jenter vil gjerne ha litt spenning. Det er vel og bra med en type som er snill og grei og ale det der, men etter en stund kan det bli kjedelig. 7655026[/snapback] Så vi skal være drittsekk og søt annenhver dag? 7655611[/snapback] Stemmer. Det finnes ingenting mellom søt og drittsekk, og enhver som påstår noe annet er en løgner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg