Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med torrents


Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har ett problem Med å laste ned torrents.

 

Nå jeg prøver å laste ned torrents med BitComet går det urtrolig tregt. Mellom 2-25 kb/s. Jeg finner ikke ut hva årsaken er siden brannburen ikke blokkerer. Normalt har jeg ganske rask internett tilkobling, men når det gjelder nedlasting av torrents går det ufattelig tregt.

 

Mine kunskaper om slikt er lave. Hadde vært fint om noen kunne hjelpe.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe som strider mot reglene i denne tråden.

Mesteparten som av det som lastes ned via torrent, er ulovlig.

 

Men er fortsatt mye lovlig som lastes ned også.

Og i tråden her er det ikke nevnt noe innenfor piratkopiering, så fullt lovlig tråd ;)

 

SeaGaru.. du må som oftest åpne nat porter i routeren i f.eks browseren din.

Funker det å skrive 192.168.1.1 i browseren og trykke på enter?

Lenke til kommentar

Har du prøvd å stille ned opplastingshastigheten? Ofte går opplastingen ut over nedlastingen. Prøv deg frem med ulike hastigheter på opplastingen og se hva som gir best nedlastningshastighet. Stiller du denne for lavt kan det også gå ut over nedlastingshastigheten siden man høster som man sår i torrent når det gjelder torrents.

Lenke til kommentar
tråd rapportet. spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet er forbudt

7623149[/snapback]

Har dere som klager over regelbrudd lest nettiketten? Det tviler jeg på.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg har oppdaget brudd på retningslinjene. Hva gjør jeg?

 

Det du i alle fall ikke skal gjøre er å svare i den tråden der hvor regelbruddet er. Dette vil kun gi tråden unødvendig oppmerksomhet. Og du vil selv bli regelbryter dersom du poster informasjon i tråden som ikke er i samsvar med hva den egentlig handler om. Hvis du ser et regelbrudd skal du først og fremst bruke funksjonen "Rapporter" i forumet. Til høyre over hvert innlegg er det en knapp hvor det står "Report" og hvis du trykker på denne føres du til et skjema du kan fylle ut. Rapporten din vil så bli lagt til i listen over rapporter og en moderator vil så behandle regelbruddet neste gang han går over listen og behandler rapporter. Hvis det er et krisetilfelle som krever øyeblikkelig oppmerksomhet kan du også ta kontakt med moderatorer mer direkte ved å enten sende en E-post, en melding eller se etter annen kontaktinfo i profilen til en moderator. Husk at selv de som bryter retningslinjene er beskyttet av retningslinjene igjen og ved utskjelling av disse risikerer at du selv kan bli advart eller i verste tilfelle utestengt.

Lenke til kommentar

En hel rekke poster er slettet fra denne tråden. Det er helt unødvendig å gå så OT som det ble gjort her og f.eks poste innlegg som "tråden er rapporter". Les hva nettiketten sier om temaet og surf videre uten at tråden trenger å spores helt av.

Tråder som diskuterer teknologi som BitTorrent på et så teknisk og uspesifikt plan som dette hvor ingenting som har direkte med piratkopiering å gjøre tillater vi på forumet, men vit at terskelen er lav.

Lenke til kommentar

Finnes masse sånne poster om hvordan få opp farten i bittorrent.

Farten avhenger av flere ting:

Antallet seedere/leechere på torrenten.

forholdet mellom seedere/leechere. jo flere seedere per leecher det er jo bedre.

 

får å få ting til å gå glatt må du:

åpne port i routeren, og sjekke at det fungere som det skal.

sette opplastningshastigheten på ca. 80% av opplinja.

 

når det er gjort og du har en torrent med godt med brukere på får du som regel god hastighet.

Lenke til kommentar

Jeg sitter foreløpig enda på nettet til Nextgentel. Derfra låner jeg et modem (Netopia 3351).

 

Når jeg plugger i kabelen med "internett i" som går inn i Linksys-routeren bare rett i maskinen istedenfor, går det ihverfall mye fortere enn når den skal gjennom den trådløse routeren.

Lenke til kommentar

det er en selvfølge.

Akkurat samme er det med posten =)

Skal den innom i oslo, trondheim, fauske, tromsø før den kommer til alta, så bruker den lengre tid enn hvis det kommer direkte fra oslo =)

 

Det jeg tenkte på var at topicstarter muligens hadde ett modem med innebygget router, slik at han har først en router og så den trådløse routern.

Da må han forward porten først fra modem/routern til ipen til trådløse routern, og videre derifra til pcen.

Lenke til kommentar

Jeg seeder World of Warcraft-patcher via uTorrent på natta.. Er oppe i ca. 15GB bare på 1.12-full-patch, 1.12-2.0.1 og 2.0.0-2.0.3 nå...

 

Mye snusk på torrents, men også høyst lovlige greier. :)

 

Personlig er jeg meget fornøyd med uTorrent til tross for tonnevis med syting over at de er kjøpt opp av BitTorrent inc. så er uTorrent vel den beste torrent-klienten på nettet (for Windows-maskiner i hvertfall). uPnP og minimalt med ressursbruk = iWin-button i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...