Gå til innhold

overklokking av cpu (ram)?

Anbefalte innlegg

Har vell kansje vert en ide for dere å vite hvordan HK jeg har og dah el?? i så fall har et Msi k8n Neo2-fx

7628497[/snapback]

så greit ut det der enda, men htt kan du kansje stille ned et hakk til for å være sikker. Minnet har du satt til 166mhz ja? hvis du har gjort det kan du prøve å øke volten til 1,5v og prøve videre da.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du ser på bildet du har tatt av cpu-z så ser du en plass det står htt-link. den kan du stille litt ned, fordi den burde aldri komme over 1000mhz. det er hastigheten mellom de forskjellige komponentene.

å stille opp volten er ikke det samme nei. det er vcore du stiller opp når du stiller opp volten på cpu.

Lenke til kommentar

jeg har ett lite spørsmål...MHZ min sto orginalt på 200..jeg satte den opp til 220, vil det si at minnet kjører 220 x 2 = 440? isåfal...hvis jeg setter ned minne mhz til 166 og klokker mhz til 250 blir kjører minnet da på 166 x 2 = 332 + 100/50?

Lenke til kommentar
som dere ser her har jeg også prøvd å stille den med core center men det funka jo seffe ikke!! har også stilt den på 1,5volt i biosen!! men dette er resultatet

7628870[/snapback]

klokker du i windows? kan hende problemet ligger der, bare en tanke. Har du prøvd å klokke i bios?

pink panther: Ikke noe i veien om det står 400 inne i bios, noen hk gir sikkert opp den virkelige frekvensen, men alt er som normalt. :)

Lenke til kommentar
som dere ser her har jeg også prøvd å stille den med core center men det funka jo seffe ikke!! har også stilt den på 1,5volt i biosen!! men dette er resultatet

7628870[/snapback]

du burde ikke stille ting både i bios og i et program. disse to kan begynne å "krangle" og da går det galt.

EDIT: hvis du bare klokker i windows så ville jeg heller ikke anbefalt det. mye enklere og bedre med bios ;) da kan også problemet at du ikke kommer opp over 2400mhz være at du ikke har slått av cool n' quiet funksjonen.

Endret av fredblic
Lenke til kommentar

jeg har ett lite spørsmål til...kjører nå 2.7ghz men occt sier at pcen kræsjer når det er igjen 28:26 mens jeg greide og få tatt den lengste testen med superpi 34M...

hvilket program skal jeg stole på?

Lenke til kommentar
jeg har ett lite spørsmål til...kjører nå 2.7ghz men occt sier at pcen kræsjer når det er igjen 28:26 mens jeg greide og få tatt den lengste testen med superpi 34M...

hvilket program skal jeg stole på?

7630300[/snapback]

SuperPi er ikke noen god CPU-test, men blant de bedre minnetestene. Den kan faktisk passere selv om CPU er ustabil som fy.
Lenke til kommentar
Har vell kansje vert en ide for dere å vite hvordan HK jeg har og dah el?? i så fall har et Msi k8n Neo2-fx

7628497[/snapback]

du børr sette opp volten litt.. prøv 1,5v til å begynne med, men ikke gå noe særlig over 1,6..

og om du skal overklokke gpu'en(skjermkort) så børr du gjøre det i windows og et prog jeg kan anbefale på det sterkeste da er rivatuner.. du kan laste det ned her!;)

jah det virker som at jeg må det!! den tåler ikke at jeg klokker over 2.4ghz før den streiker! hvordan stiller jeg ned den dah??

7627810[/snapback]

den stiller du ved å tilpasse ''hyper transport frequency'' (max5) (denne finner du i ''cpu configuration'') med ''HTT/FSB'' (standar 200)

formel: ''hyper transport frequency'' ganger ''HTT/FSB'' må ikke bli over 1000 ;)

(feks. ''hyper transport frequency'' = 5

''HTT/FSB'' = 200

5*200=1000)

sett ned ''hyper transport frequency'' til 3-2..

Endret av antilope118
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...