Gå til innhold

overklokking av cpu (ram)?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvor ser du det? det skal stå 200mhz inne i bios og på andre programmer. Minnet kjører på 400mhz selv om det bare står 200mhz. Ikke noe galt her.

7621913[/snapback]

oki trudd kansje det var noe feil her! det står det på progget til amd det shø! men takk for hjelpen

Lenke til kommentar
hvor ser du det? det skal stå 200mhz inne i bios og på andre programmer. Minnet kjører på 400mhz selv om det bare står 200mhz. Ikke noe galt her.

7621913[/snapback]

oki trudd kansje det var noe feil her! det står det på progget til amd det shø! men takk for hjelpen

7621950[/snapback]

Prøv med CPU-Z når du skal lese av klokk i CPU og RAM tar nesten aldri feil.

Lenke til kommentar

gå inn i bios og sett ned dram frequency eller noe slik (husker ikke akkurat navnet i hodet). Står på 200 som standardinnstilling. Sett den ned til tja, 166mhz. Det skal holde til videre klokking iallefall.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
dæven for en forskjell gitt!! stil ned til 166mhz! fikk klokka over 2,4ghz uten at windows gir meg blå skjerm eller henger seg!! takker så mye for hjelpen!

7622541[/snapback]

ja og hvis det blir ustabilt er det bare å sette opp volten litt. Fikk min gamle 3200+ (samme som du har) opp i 2,7ghz på det meste. Men ikke stabilt da. :) Kjørte den på 2,6ghz 24/7. Så du skal vel klare litt mer. :)

Lenke til kommentar

jah håper det!! hovedkortet æ har e ganske venlig te klokking!! men rammen tåle ikke så veldig masse!! har ikke funnet ut hvordan man klokker skjerm kortet mitt enda dah men!! regner med at med denne farta på cpun så burde det holde en stund:P

Lenke til kommentar

jepp, men det er derfor du stilte ned rammen nå slik at den ikke skal hindre deg. :)

edit: tror ikke du vinner noe spesielt på å klokke skjermkortet. Du klarer sikkert å klokke det litt, men tror ikke du vil merke noen stor forskjell i spill og slikt.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...