N3oN66 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hei! Skal formatere en ekstern Lacie harddisk med 500GB på. Problemet er at jeg kjører Vista (beta) og den har ikke støtte for å fomatere til andre formater enn NTFS. Jeg vil derimot ha FAT32 sånn at jeg kan bruke den med f.eks en Mac. Jeg søkte derfor etter noen programmer som Partition Magic ol. men de jeg fant hadde ikke støtte for Vista. Vet noen om et program, gjerne gratis, som kan formatere til andre formater enn NTFS? Takk for alle svar! Lenke til kommentar
terjemag Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hva med å formatere den fra en annen maskin som ikke kjører Vista ?? Du har sikkert noen bekjente som du kan låne maskinen hos. Lykke til! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Microsoft lar deg ikke formatere FAT32 på partisjoner større enn 32 GB, enten du har XP eller Vista. Prøv SwissKnife. http://www.majorgeeks.com/SwissKnife_d1608.html Men jeg tror ikke det er lurt å bruke FAT32 på 500 GB. Du bør vurdere 2 partisjoner, en liten FAT32 og resten NTFS. Edit: IKKE bruk SwissKnife. Har funnet at det har svært mye bugs, og overhodet ikke å stole på. Endret 14. januar 2007 av hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå