Gå til innhold

Anbefalte innlegg

så i denne tråden at de reverserte flash. aner ikke hvordan de gjorde det (og formålet var jo ikke det ærligste mest nyttige :!: ) , men jeg har lyst til å lære. er det noen som kan forklare nærmere fremgangsmåte? :hmm:

ps. hvis dette er feilplassert, kan en mod. være så snill og flytte den til riktig kategori? :)

Endret av hernil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ilpostino forsøker å si at det er mulig å lage egg av omelett. Det er det selvsagt ikke men det er mulig å gjøre så det likner noe. I praksis er det det samme som jeg skrev tidligere: du behøver et program som analyserer en swf-fil (omeletten) og forsøker å beregne hva som var innholdet i fla-fila (egget). Søk på "swf to fla" i Google så vil du finne en del programmer som gjør dette mer eller mindre godt. Egget vil du uansett aldri få tilbake.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
ilpostino forsøker å si at det er mulig å lage egg av omelett. Det er det selvsagt ikke men det er mulig å gjøre så det likner noe. I praksis er det det samme som jeg skrev tidligere: du behøver et program som analyserer en swf-fil (omeletten) og forsøker å beregne hva som var innholdet i fla-fila (egget). Søk på "swf to fla" i Google så vil du finne en del programmer som gjør dette mer eller mindre godt. Egget vil du uansett aldri få tilbake.

7642641[/snapback]

Nå vet ikke jeg hvordan flash-kompilering fungerer, men i enkelte tilfeller kan man reverse maskinkode og ut fra infoen skrive kode som når kompilert (med de rette flagg satt) gir akkurat den samme maskinkoden ut.

Les f.eks. Eldad Eilam's bok Reversing: Secrets of Reverse Engineering, der ser du eksempler på nettopp det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som jeg skrev: Det er mulig å gjøre så det likner, men i praksis ikke å få tilbake den originale grunn-fila. Det er svært mange ulike måter å oppnå samme resultat på i Flash (som i mange programmeringsverktøy) og reverse engineering vil ikke kunne forutsi hvilken metode som er brukt i utgangspunktet. I enkle tilfeller vil det selvsagt kunne fungere men da er det ofte lettere å lære seg å bruke verktøyet og bygge det opp fra bunnen av. Ikke minst er det lærerikt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...