Gå til innhold

AMD trekker seg ut av prosessor-markedet :-(

mbst

Anbefalte innlegg

Det var ikke et forsøk på å være seriøs. Men skulle de gjøre det på denne måten må de ha spinket og spart opp masse penger slik at de hadde en pengebeholdning å ta av slik at de kunne forske på et høyt nivå uten å selge.

Men som sagt, dette var ikke seriøst. Mer et forslag til å bringe noe humor.. Men det funket vel heller dårlig i følge deg mad-arab :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-11-24 23:25, skrev En Tiger:

Eller kanskje AMD har en slik Bin Laden taktikk, gjemme seg i et par år mens du planlegger nye angrep. Dvs at AMD ikke lanserer noen produkter, og sier at de melder seg ut. Da kommer antakeligvis Intel til å roe ned forskningen på stadig raskere prosessorer, mens AMD forsker som noen galne i noen huler en plass. Så plutselig slår de til med en 50GHz prosessor mot Intels 5GHz.

Det hadde jo vært kjekt det, 50GHz... Men for å være seriøs, det AMD sier er at de for tiden ikke kan konkurrere med Intel, og at de tar konsekvensen av det og forsøker å ekspandere ut i det enorme markedet for forbrukselektronikk. Det gjør de for å blidgjøre børs og finansmarkedene, som lenge har gitt dem tommelen ned. Nå er det blitt så åpenbart at de henger etter i konkurransen med Intel at de ikke lenger har noe valg, og de må være ærlige med markedet og si ifra om at de ikke har den kapital-basen som de trenger for å kunne konkurrere med Intel (utviklings-racet mm).

Hvis AMD noen gang kommer til å slutte med å produsere CPU-er for PC kommer den nyheten garantert ikke til å komme hos "dot-crash-dot-bom" eller noen av disse amatørsidene som bare er på nettet for å skaffe noen smuler av reklame-kronene.

[ Denne Melding var redigert av: rondespiret på 2002-11-24 23:57 ]

Lenke til kommentar

Jeg personlig tror på at AMD klarer seg fin fint.

Samme om Intel og.

Begge lager prosessorer som ingen av oss andre hadde klart å lage.

Gruer meg til Intel-Monopol hvis infoen jeg har lest her i kveld er sant, hvis intel hadde hatt monopol i dag, så ville en 2.26GHZ kosta langt over 10.000 NOK (tror jeg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...