Moal Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg har gjort port forwarding, og kan logge på server med de andre maskinene i huset. Men andre uten i fra kan ikke joine. Det jeg ser er at ip'en er jo lokal, men hvordan skifter jeg den til min vanlige IP? (Jeg har den, men hvor skal jeg type den inn liksom) Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Du som er i ditt eget hus vil aldri bruke samme IP til servern som de som kommer utenifra. Så selv om du kobler til port 21 på LAN IP 192.168.145.105 så må en annen person utenifra koble seg til port 21 på WAN IP: xx.yy.zz.aa (www.whatismyip.com for å finne denne) Så dersom du har fikset portforwarding på routern din på en port så skal dette funke utenifra dersom du gir vedkommende rett WAN/ekstern IP. Tips. Slå alltid av alle software brannmurer på maskiner du skal få til å virke første gang på den slags. Når det virker så kan du slå på sikkerhet igjen. Veldig mange stanger hodet i veggen pga at all sikkerhet står på i utgangspunktet. Test ut at porten faktisk er åpen (TCP) fra denne siden: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 (Shields up) Lenke til kommentar
Moal Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Du som er i ditt eget hus vil aldri bruke samme IP til servern som de som kommer utenifra. Så selv om du kobler til port 21 på LAN IP 192.168.145.105 så må en annen person utenifra koble seg til port 21 på WAN IP: xx.yy.zz.aa (www.whatismyip.com for å finne denne) Så dersom du har fikset portforwarding på routern din på en port så skal dette funke utenifra dersom du gir vedkommende rett WAN/ekstern IP. Tips. Slå alltid av alle software brannmurer på maskiner du skal få til å virke første gang på den slags. Når det virker så kan du slå på sikkerhet igjen. Veldig mange stanger hodet i veggen pga at all sikkerhet står på i utgangspunktet. Test ut at porten faktisk er åpen (TCP) fra denne siden: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2 (Shields up) 7624356[/snapback] hehe, skjønte det første delen ei stund utover natta i går. Skal gjøre tipsene dine og tusen takk for link Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå