Gå til innhold

innkjøp av ixus 65 i morra, verdt det?

Anbefalte innlegg

Mitt forige kamera casio (husker ikke hva den het) ble ødelagt for noen måneder sida, og nå trenger jeg et kamera!

Ser at expert har Canon Ixus 65 til 1999,- den bruker SD-kort som mitt casio gjorde (fordel). Den har 3" LCD skjerm, og ser i tillegg ganske fin ut.

Men til hovedpoenget er den verdt pengene? og er bildekvalitetn bra? Jeg kan nesten ikke noe om kameraer, som dere sikkert legger merke til.

Vil helst ha et kamera som koster mindre enn 2000,- Siden casio som kostet ca.4500,- ble ødelagt litt etter 2år (fikk ingenting tilbake). Ganske dyrt dette.

Har dere noen andre kameraer å anbefale? kan muligens strekke opp til 2500,-, men helst ikke.

Takk for hjelpen! Trenger svar relativt fort siden jeg skal være på expert i morra klokka 7!

Mvh. Singh

edit: kameraet bør helst vare lenge.....(4-5 år?) med tanke på at den bør tåle litt(?)

Så på denne testen:

http://lydogbilde.custompublish.com/sikker...7905-48313.html

der var minusene til kameraet:

-Mangler otpisk søker (hva?)

-Mye bildestøy på 800 ISO (hva er ISO, trenger man å buke kamerat på 400+ ISO?)

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mitt forige kamera casio (husker ikke hva den het) ble ødelagt for noen måneder sida, og nå trenger jeg et kamera!

Ser at expert har Canon Ixus 65 til 1999,- den bruker SD-kort som mitt casio gjorde (fordel). Den har 3" LCD skjerm, og ser i tillegg ganske fin ut.

Men til hovedpoenget er den verdt pengene? og er bildekvalitetn bra? Jeg kan nesten ikke noe om kameraer, som dere sikkert legger merke til.

Vil helst ha et kamera som koster mindre enn 2000,- Siden casio som kostet ca.4500,- ble ødelagt litt etter 2år (fikk ingenting tilbake). Ganske dyrt dette.

Har dere noen andre kameraer å anbefale? kan muligens strekke opp til 2500,-, men helst ikke.

Takk for hjelpen! Trenger svar relativt fort siden jeg skal være på expert i morra klokka 7!

Mvh. Singh

edit: kameraet bør helst vare lenge.....(4-5 år?) med tanke på at den bør tåle litt(?)

Så på denne testen:

http://lydogbilde.custompublish.com/sikker...7905-48313.html

der var minusene til kameraet:

-Mangler otpisk søker (hva?)

-Mye bildestøy på  800 ISO (hva er ISO, trenger man å buke kamerat på 400+ ISO?)

7621258[/snapback]

Canon Ixus 65 - Løp og kjøp!

Optisk søker er det "vinduet" som kameraer har som du kan kikke igjennom å komponere bildet i stedet for å bruke LCD skjermen. På slike kompaktkameraer er denne somregel dårlig og nesten ikke brukt uansett så at den ikke er tilstede er ikke noe stort minus.

ISO sier noe om lysfølsomheten til brikka. ALLE kompaktkameraer har mye støy ved ISO 800, så dette er heller ikke noe stort minus.

Ved vanlig bruk vil kameraet klare seg meget bra.

Bildekvalitet er ikke noe å bekymre seg over, stort sett alle kompaktkameraene tar meget gode bilder i dag. Canon IXUS serien stiller i toppsjiktet her.

Dette er etter min mening MYE kamera for penga, og hadde jeg hatt tid så hadde jeg møtt opp der i morra klokka 7 og handla et sjøl!

-Ottern

Lenke til kommentar

Selv har jeg hatt IXUS-kamera siden de kom i digital utgave og er fornøyd med de. Som "lommekamera", d.v.s. et kamera du alltid kan putte i lomma om du skal bort en tur. Tidligere har IXUS vært litt treg til å ta bilder, men dette er blitt bedre. IXUS 500 som jeg har i dag (og som skal skiftes ut om noen dager) tar bilder etter at vedkommende jeg prøver å ta bilde av er ute av bildet! hehe

Lenke til kommentar

Jeg har sagt det i et annet innlegg, men sier det gjerne igjen: I dag kjøpte jeg Ixus 850 til 1999 kroner på Expert i Fredrikstad =)

Noe må ha kortsluttet et eller annet sted svært nære der avgjørelser i butikken taes, for en 850 til 1999 er et KUPP!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...