Gå til innhold

Hoverdkort, prosessor og skjermkort

Anbefalte innlegg

Mulig dette er litt mye å be om, men siden jeg ikke har peilig prøver jeg :p

Trenger et nytt skjermkort, hovedkort og en slik prosessor. (Windows Media Player kan hakke!)

Har lett litt rundt etter disse tre delene ganske mye nå, men hver gang føler jeg at jeg ikke har kontroll på om alt "passer sammen". (fordi jeg leser at "dette kortet går sammen med dette kortet"). Er med andre ord litt usikker på dette, og er ikke særlig erfaren

Så kan noen gi meg forslag til hva jeg skal kjøpe av alle tre delene som passer sammen? Samlet pris kan ligge på 3-4000 kr. Tusen takk for hjelp på forhånd :)

EDIT: Må være stille, fordi den jeg har nå bråker så latterlg mye!

-Andreas-

Endret av Brandsnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For tiden er jeg hjemme uten min egen pc, så husker ikke nøyaktig hva jeg har. Men kan jo si at jeg kjøpte alt i året 2000, dvs. det er 6 år gammelt og utdatert :p Har 1024 RAM som jeg kjøpte for 2 år siden, noe som får holde for nå. Føler det er andre ting som må komme forran i rekka.

-Andreas-

Lenke til kommentar
C2D cpu er har ca:200*9= 1800

og minne må da være monster klokket til 200*2=400

7633596[/snapback]

1 - Det er forskjellig multiplier til forskjellige C2D-prosessorer. E6400 har 8, E6600 har 9 osv...

2 - Standard FSB er 266MHz for C2D

Her er forøvrig testen som Anandtech har gjort med det nevnte hovedkortet, en Core 2 Duo-prosessor på og med DDR1 RAM:

http://anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2810&p=3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...