DalaiLaban Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Nå har jeg sagt opp internett abn mitt hos telenor og har gått inn på en avtale med kameraten min som bor i etasjen over meg om at jeg skulle få tilgang til WLANet hans og så deler vi regninga. Problemet mitt er at der pcen(stasjonær) står har jeg dårlig dekning. Min plan er å strekke en kabelting fra pcen og til den delen av leiligheten min som har veldig god dekning (ca 15meter) med en eller annen form for motaker\antenne der. Noen som har et forslag til hva av utstyr som jeg skal bruke? edit: å strekke TP kabel er ikke et alternativ. Endret 1. januar 2007 av DalaiLaban Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Kjøp deg en Linksys WRT54GL. Last inn hyperwrt firmware ( www.thibor.co.uk ) og koble deg opp mot naboen i klientmodus. Endret 1. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Kjøp deg en Linksys WRT54GL. Last inn hyperwrt firmware ( www.thibor.co.uk ) og koble deg opp mot naboen i klientmodus. 7621186[/snapback] har denne går det på den også? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 ja det går ant det eR WDS på den så det går Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 ja det går ant det eR WDS på den så det går 7621308[/snapback] hvem av firmwarene burde brukes da? =) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Skal du bruke WDS & 3COM tror jeg det må være en tilsvarende router i andre enden. 3COM bruker i såfall orginalfirmware. Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Er det ikke mulig å strekke en USB ledning fra pcen min og til stua mi og sette på et usb nettverkskort i slutten? Hvis jeg kjøper X antall usb skjøtekabler og setter et usb nettverkskort i andre enden så må det da virke? Endret 1. januar 2007 av DalaiLaban Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Det er vel en grense for hvor lange USB kablene kan være. Det finnes vel aktive kabler som kan strekkes lengre (men da blir det raskt dyrere enn mitt forslag lengre oppe i tråden). Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Det er vel en grense for hvor lange USB kablene kan være. Det finnes vel aktive kabler som kan strekkes lengre (men da blir det raskt dyrere enn mitt forslag lengre oppe i tråden). 7621778[/snapback] Hmm sant nok det ja. Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 edit: å strekke TP kabel er ikke et alternativ. 7621113[/snapback] Er det ikke mulig å strekke en USB ledning fra pcen min og til stua mi og sette på et usb nettverkskort i slutten? Hvis jeg kjøper X antall usb skjøtekabler og setter et usb nettverkskort i andre enden så må det da virke? 7621659[/snapback] Jeg er jo bare nødt til å lure på hvorfor det er uaktuelt å trekke èn praktisk lang TP på 15 m, men å trekke 10 stk upraktiske 1,5 m USBkabler, dèt er aktuelt? :-) Lenke til kommentar
DalaiLaban Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 TP kabler tåler jo ikke alverden og har ikke tenkt til å ha vinduet åpent for at jeg skal ha internett. Har alerede bestilt 2stk aktive USB kabler på 5meter hver. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Hmmm... USBkabler har jo lett for å løsne fra hverandre, da... Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Kjøp deg en Linksys WRT54GL. Last inn hyperwrt firmware ( www.thibor.co.uk ) og koble deg opp mot naboen i klientmodus. 7621186[/snapback] Støtter la7dfa-com sin løsning. Blir også enkelt å fikse. Er for øverig ukens tilbud hos komplett på den wrt54gl routeren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå