thomasrh Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Hei og godt nyttår! Jeg kjøpte meg forleden et nytt headset. Medusa Pro Gamer Edition sto det på pakken. Flotte greier, med bæreveske og full pakke. Ser veldig kvalitet ut. Desverre har jeg bare onboard lydkort, og det er masse plugger og greier på det som jeg ikke aner hvor jeg skal plassere Jeg leser i manualen og finner ut at jeg trenger et 5.1 lydkort. Lite dumt å kjøpe headset og ikke tenke på det sikkert, men gjort er gjort. Nå hører jeg uansett veldig mye på musikk via PC'en så et lydkort er uansett noe jeg har tenkt på å skaffe meg en stund. Så da lurer jeg på om noen kan anbefale noe til en rimelig penge. Jeg vet ikke hva lydkort koster for tida, men kan sikkert strekke meg til 1,000-1,500 (kommer litt an på, da jeg også har veldig lyst på en LCD skjerm). Det headsettet er versjon SL-8793 står det på manualen. Usikker på om det har allverden å si? Tror det er dette. Itillegg skulle jeg gjerne hatt et par høyalere til normal musikk spilling. Ikke noe super knash top of the pops greier, bare noe jeg kan skru opp litt og får fin og klar lyd på, også helst til en ikke altfor dyr penge Så hvis noen kunne gi meg noen tips her hadde det vært toppers ((EDIT)) Glemte å si at jeg har et ABIT KN8 Ultra hovedkort, dersom det har noe å si. Thomas. Endret 1. januar 2007 av thomasrh Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Dette kortet har da 7.1 surround? Det har ihvertfall 5.1 kanaler =) - se i manualen til hovedkortet ditt Lenke til kommentar
thomasrh Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Dette kortet har da 7.1 surround? Det har ihvertfall 5.1 kanaler =) - se i manualen til hovedkortet ditt 7626535[/snapback] Hmm. Mulig det. Er som sagt litt blank på dette. Men jeg har problemer med støy på dette headsettet hvertfall når jeg plugger i bare det mest nødvendige. Også veldig mye støy på andre headset (og høytalere) dersom jeg skrur opp hovedvolumet mye. Veldig irriterende. Har googlet endel og jeg sliter med å finne oppdaterte drivere til dette kortet også. Uansett hadde det vært greit å ha et brukbart lydkort Thomas. Endret 2. januar 2007 av thomasrh Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det lydkortet er definitivt bra nok, avhengig av hvor følsomme ørene dine er seff. Det skal likevel ikke være høy støy slik du beskriver. Prøv disse driverene: ftp://ftp.abitshop.com/pub/driver2/realte...o/ac97/a384.zip Husk å avinstallere de gamle først. Om de fortsatt skurrer finner du nyere på Realtek sine hjemmesider Lenke til kommentar
thomasrh Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Tusen takk. Skal prøve ut de der senere, er midt oppi noe nå og kan ikke drive å restarte maskina. Men har du kanskje et tips på noen greie høytalere også? Jeg hører på mye musikk. Mest viktig å få klar lyd, høy bass f.eks bryr jeg meg lite om. Og helst ikke på tusenvis av kroner Thomas. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 (endret) Har hørt bare bra om Logitech Z4i - men har ikke testet disse selv, så kan egentlig ikke uttale meg. Det finnes imidlertid uendelig mange poster om 2.1 sett til PC her inne på forumet. Endret 3. januar 2007 av Xvani Lenke til kommentar
thomasrh Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2007 Prøvde de driverne på den FPT serveren, og støyen er ihvertfall merkbart mindre. Jeg hører den ikke dersom jeg skrur ned hovedvolumet til en 70-80% nå. Og jeg hører den bare dersom jeg ikke har annen lyd på (musikk f.eks). Regner med dette er vanlig støy fra maskina (noen som nevnte at dette er vanlig på onboard lydkort). Det får duge uansett. Så skal jeg se litt rundt på forumet etter et ok 2.1 sett. Takk for hjelpa Thomas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå