Gå til innhold

Undelig lav MHz...

Anbefalte innlegg

Hei dere der ute..

Etter at jeg formaterte pcen min for en stund siden så har MHz på pcen min blitt underlig lav..

Vis jeg ikke passer på å legge ned de programmene som starter opp automatisk når jeg starter pcen, så klikker pcen :dontgetit: ..

Er sånn at jeg har KUNN 797 MHz på pcen nå.. I stad så var den nede i 248 :ermm:

Hva er det som er problemet?! Hadde før jeg formaterte pcen ihvertfall 1,8/2,4 MHz

Vedlagt bilde av prosessor og systeminfo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, gå i BIOS, let etter noe som lyder "Cool&Quiet" eller lignende, og deaktiver det.

BIOS kommer du inn i ved å trykke Delete eller F8? ved POST(oppstart.) Gå så på "Advanced" og let etter Cool&Quiet, slå av.

Er rett-frem kjøring egentlig, trengs ikke ekspertise. Står forklaringer i BIOS også, hvordan du forandrer innstilinger.

Lenke til kommentar

Hmm.. Skjer ingen ting ved å trykke på de :dontgetit:

Burde ikke det gå på garantien på Elkjøp da? :D

Har nemlig lyst på en ny pcen! ettersom det er masse trøbbel med denne her

Dårlig batteri kabasitet, Lite MHz, Slår seg av uten videre, Starter automatisk opp igjen når jeg setter den i Ventemodus/Dvalemodus, S-video out modulen funker ikke.!

Burde da gå på garantien dems det?!

Lenke til kommentar

Det er bare windows og driver instillinger som du må stille på .

Helt sikkert ikke noe galt med den .

Siden du har 1.8ghz max er det nok ikke sempron som på den jeg har (sjekket nettopp og det er modell nr 3000+ )

Siden din står som 3400 er det nok en AMD turion MT eller ML 34

25w/TDP eller 35w/TDP og de er gode raske cpu'er.

Hvis du ønsker bedre styring(strøm og mhz) kan du laste ned og installere HW notebook control (bruker det selv på mine to lapp'er) .

http://www.pbus-167.com

Programmet NHC = :thumbup:

Lenke til kommentar

har samme problem på min laptop. en dell latitude d820.

Prosessoren skal være på 1,4GHZ men holder seg på 254MHZ uansett hva jeg gjør... her gikk den opp til 1,4GHZ da jeg installerte vista, men etter et par av og pålogginger så var cpu-en tilbake på 254MHZ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...