Eivind87 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg skal kjøpe ny trådløs router siden min nåværende router fra SMC har begynt å streike igjen. Alle ledninger er tilkoplet hele tiden og alt lyser som det skal på den, men av en eller annen grunn kutter den bare plutselig å sende ut signaler både trådløst og gjennom ledning. Da må jeg kutte strømmen på den (for å starte den på ny), slik at den virker noen timer til. Dette har blitt et irritasjonsmoment, og tenkte at en investering i ny router må vel til. (Den gamle er vel ca 2 og et havt år) Derfor lurer jeg på om dere har noen gode anbefalinger? Jeg vil helst ha en ikke alt for dyr men som likevel er ganske god og stabil. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Denne, på ukens tilbud denne veka http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314078&cks=WYO Ingen over, ingen ved sida av. Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg er ikke i tvil Linksys WRT300N. Den har vist seg rask, stabil og med grei rekkevidde. Har installert denne på veldig mange hjemmekontorer og hos småbedrifter i høst og har aldri hatt færre klager på trådløst utstyr. Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 Takker for svar. Men hva er egentlig forskjellen på Routere med 54 Mbps og Routere med 108 Mbps? Hvilke betydning har dette i praksis? Bredbåndslinjen jeg om kort tid får har en hastighet på 20/10 Mbit/s Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Med mindre du skal dele filer mellom PCene i nettverket ditt spiller det ingen rolle. Men hvis du skal overføre filer lokalt i nettverket er det jo dobbelt så raskt med 108 Mbs hvis du har det rette utstyret i begge ender. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Takker for svar. Men hva er egentlig forskjellen på Routere med 54 Mbps og Routere med 108 Mbps? Hvilke betydning har dette i praksis? Bredbåndslinjen jeg om kort tid får har en hastighet på 20/10 Mbit/s 7624843[/snapback] Hvilken router som passer avhenger av hvor bra dekning du har. 54Mbit router gir trolig mellom 14-25Mbit ved optimale forhold. Det er derfor ikke sikkert at du vil få full ADSL2+ hastighet via trådløst. Det finnes masse gode og raske routere i dag. Hvis du velger en router med 300Mbit vil du kunne få inntil 100Mbit trådløst. Gode routere som tåler mye trafikk er Netgear WPNT834, D-link DGL-4300, Linksys WRT300N m.fl... Endret 2. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
underdog Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei Jeg skal også ha trådløs router Er D-Link DIR-635 Rangebooster N650 til 899,- på Elprice et godt kjøp ? Jeg er usikker pga endel dårlig reviews (bla : http://www.pcworld.com/article/id,126821-p...ss/article.html ). Artikkelen er fra august og ser at det er kommet ny firmware ( http://www.dlink.com/products/support.asp?...&sec=0#firmware ). Er det noen som har erfaringer Oppsettet skal være 1 stasjonær PC (kabel), 1 ny bærbar (trådløst - med støtte for 54 MBps), IP telefon (televoIP/B2C). Har Lyse fiber (vurderer å skifte pga 449,- pr mnd er for mye). Bruk: bla. bittorent Hva trenger jeg og hva er det "beste kjøpet" ?? Netgear WPNT834 (= RangeMax 240 ?) : koster ?? - finner den kun hos datakjenden.no til 1300,- (ikke på lager) - finner den ikke på Siba til 850,- som er nevnt i en annen tråd... Anbefalinger ?? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 kjøp en dlink dgl-4300 beste routern jeg har hatt. stabil som fy. Lenke til kommentar
Bull_Dogg Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Etter mine erfaringer med linksys så har de veldig mye tap av signal. Kjørte en test her en gang som klart viste at D-link hadde mye bedre og kraftigere signal enn det linksys hadde. Dette er da rundt et halvt år side da, så vet ikke hvordan de er på signalstyrke og kvalitet nå, men selv så ville jeg uansett gått for en D-Link selv. Lenke til kommentar
Eivind87 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Da endte jeg opp med denne Linksys Wireless-G Broadband Router 54 Mbps 802.11g, WPA, QoS, 4P switch, Linux jeg også. Jeg har lest side opp og side ned her på forumet at man bør oppgradere / flash'e routeren med en gang. Hvorfor bør man det? Hva blir så mye bedre da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå