Gå til innhold

Inneholder en ekstern MyBook en vanlig HD?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig den støtter litt mer avanserte strømsparingsfunksjoner, som f.eks. nedspinning av motor til lavere RPM. Det kan også være at disken er SATA. På min egen Xbox brukes en Samsung Spinpoint P80, 160GB IDE såvidt jeg husker.

Bare en tanke?

Lenke til kommentar

Du kan jo se i enhetsbehandling om den eksterne disken kommer opp med et modellnavn fra Western Digital, eksempelvis WD2500FB eller noe sånt. Google i så fall det modellnavnet, så finner du nok ut om det er en SATA- eller PATA-disk i din MyBook. Litt kjedelig om det er en SATA-disk, så du ikke får brukt den til Xboxen, og du har brutt garantien fra Western Digital, og muligens måtte ødelegge kabinettet for å få ut disken.

Lenke til kommentar

Åååh, tusen takk hårek! Du reddet dagen, da kan jeg stikke inn å modde den med den hardisken!! :D

Takker for alle svar!

Forressten hårek, hva burde jeg passe på når jeg åpner den? Kan du bare gi meg en kjapp walkthrough? Og hvilken my book versjon åpnet du?

Endret av frontflip
Lenke til kommentar
Ja, det er IDE.

Jeg har åpnet min MyBook så jeg vet hva som er inni.

7624312[/snapback]

Feil, du har åpnet DIN disk, så du vet hva som er inni den.

Man vet ikke når Western Digital, Seagate, Maxtor eller alle andre finner ut at nå har de en SATA->USB-kontroller som er billig og stabil nok til at de begynner å bruke SATA-disker i stedet, og dette er neppe noe som opplyses om fra produsentene på eksterne disker som uansett bare har USB/Firewire-tilkobling til PCen.

Man skulle tro at hvis markedets tilgjengelighet på disker er representativt, så er det lavere produksjonskostnader på SATA-disker og at det etter hvert vil være greiere for produsentene å gå mer og mer over til disse, også i eksterne disker.

Når det er sagt er jeg også temmelig sikker på at det er en helt vanlig PATA("IDE")-disk i MyBook-disker, da jeg aldri har sett noe annet i de eksterne USB-diskene jeg har åpnet/har sett blitt åpnet.

Lenke til kommentar
Forressten hårek, hva burde jeg passe på når jeg åpner den? Kan du bare gi meg en kjapp walkthrough? Og hvilken my book versjon åpnet du?

7626726[/snapback]

Har akkurat den versjonen du linker til. Og har litt vanskelig for å tro at en fabrikant lager to helt forskjelige versjoner av samme produkt, Playmofetish.

Det er en skrue som må løsnes, du finer den i et hjørne under en papirlapp, på den siden som ikke har gummiknotter.

Så kan du vippe den blanke plastikken ut fra den matte 'permen'. Disse delene har spor som griper i hverandre, og hvis du vipper feil vei vil det knekke.

For å si det slik, du skal ikke vippe slik at 'permen' åpner seg. Det er den blanke delen som skal vippes utover på sidene og trekkes ut fra 'permen'.

Når du har fått av 'permen' er det bare å skru løs disken fra innmaten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...