Gå til innhold

Skjerm til generelt bruk

thomasrh

Anbefalte innlegg

Hei og godt nyttår!

Jeg har tenkt på å skaffe meg en LCD skjerm en stund nå. Er litt lei denne svære klumpen jeg har. Tar så mye plass. Så jeg tenkte kanskje dere kunne gi meg noen tips.

Jeg bruker PC stort sett til spill, film, musikk, og generell nettbruk. Spillmessig går det mest på MMORPG (ala WoW, Guildwars), sport sims (ala FIFA, PES), RTS, osv. Veldig sjelden at jeg spiller FPS spill.

Jeg har kikket litt rundt i trådene på forumet og ser at denne BENQ FP93GX er anbefalt flere ganger. Er litt overrasket over at den er så billig. Jeg trodde jeg fort måtte opp i 4,000 for en 19'' med så bra responstid, men det er veldig lenge siden jeg kikket noe særlig på skjermer.

Det jeg lurer på er hvordan den skjermen er til film. Jeg ser endel nevner baklys i forbindlese med film. Er den grei nok? Jeg er ikke veldig kresen, og hvis jeg kan få en veldig brukbar skjerm til 2,400+ passer det utrolig bra, da jeg også skulle hatt meg et brukbart lydkort.

Thomas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ser jo også fin ut, men jeg er usikker på om jeg vil ha widescreen. Er det noen ulemper med å ha widesceen idag? Hva om film/spill ikke støtter WS? Eller er ikke det en problemstilling idet hele tatt nå?

Tror uansett jeg vil føle meg mer komfortabel med en vanlig A4 skjerm.

Thomas.

Lenke til kommentar

Hei hei.

Da har jeg kjøpt meg skjerm. Gikk gjennom den kjempelange tråden om den skjermen du anbefalte espeNaldoZ, og ringte min lokale Expert. De hadde 1 igjen, så jeg ba dem holde den av og stakk og henta den.

Så nå sitter jeg med 1680x1050 oppløsning og gaper. For en kontrast og for et klart bilde. Det hadde jeg sikkert fått på andre LCD skjermer også, men jeg er hvertfall kjempefornøyd sålangt.

Takk for tipset :)

Thomas.

Lenke til kommentar
Hei hei.

Da har jeg kjøpt meg skjerm. Gikk gjennom den kjempelange tråden om den skjermen du anbefalte espeNaldoZ, og ringte min lokale Expert. De hadde 1 igjen, så jeg ba dem holde den av og stakk og henta den.

Så nå sitter jeg med 1680x1050 oppløsning og gaper. For en kontrast og for et klart bilde. Det hadde jeg sikkert fått på andre LCD skjermer også, men jeg er hvertfall kjempefornøyd sålangt.

Takk for tipset :)

Thomas.

7634965[/snapback]

Bra at du likte den. Gratulerer :thumbup:

Lenke til kommentar

Snakka desverre for fort. Like etter jeg posta har det dukket opp en lang blå linje på venstre halvdel av skjermen min. Den endrer farge etter bakgrunnen. Den dukket opp etter en 10-15 minutter. Forsvant et par minutter igjen, men nå er den der permanent ser det ut til :(

Kan det være noe annet enn skjermen? Den har vært utstillingsvare hos Expert, men ikke i fysisk bruk, så kan det være at den er blitt skadet?

(EDIT) Der forsvant den igjen. Kommer og går. Liker ikke dette :cry:

Thomas.

Endret av thomasrh
Lenke til kommentar
Noen vet noe om dette? Jeg må vel bare ta meg en tur ned igjen imorgen (de stenger 19:00 her :( ).

Driver å ser på lge.com, men jeg finner ikke engang denne modellen på sidene deres. Heter den egentlig noe annet?

Thomas.

7635635[/snapback]

jeg ahr hatt min siden 28.des. Ingeting har skjedd med den. Da er den sikkert skadet :p Gå nedpå expert igjen å forklar problemet :thumbup:

Lenke til kommentar

En tanke hadde jo kanskje vært å teste skjermen med en annen maskin/maskinen med en annen skjerm, da finner du nok problemet.

Det er en knall skjerm til prisen uten tvil, kontrasten du nevner er egentlig en av de tingene CRT er overlegen på, men LCD tar igjen det på andre områder.

Lenke til kommentar

Ja, skjermen er topp, men den stripa er uaktuell å sitte med. Bare litt irritert siden jeg tenkte jeg skulle spare tid, men nå må jeg nok vente lenge (dersom den er skadet) siden det var den siste de hadde på lager.

Har en kompis som jobber på Expert'en (som ikke var på jobb idag desverre), så jeg skal få ordna det imorgen. Vi tester den vel nede hos dem, men siden stripen forsvinner helt plutselig i små perioder kan det jo hende det blir vanskelig å finne ut av. Han mente det kunne være VGA kabelen, men vi får se. Er det mulig at en skadet kabel kan gi en sånn stripe da?

Uansett ordner det seg, og jeg tror jeg satser på en sånn skjerm uansett om det blir denne eller en ny en dersom den er skadet. :)

Thomas.

Lenke til kommentar

Da ble det pengene tilbake på det kjøpet. Men jeg vil gjerne gå for den skjermen uansett. De visste ikke når de fikk den inn igjen på Expert så jeg satser på å bestille.

Er det noen som har erfaringer med Computer City? Ser de har gått ned enda et par hundrelapper nå på denne.

Thomas.

Lenke til kommentar
Da ble det pengene tilbake på det kjøpet. Men jeg vil gjerne gå for den skjermen uansett. De visste ikke når de fikk den inn igjen på Expert så jeg satser på å bestille.

Er det noen som har erfaringer med Computer City? Ser de har gått ned enda et par hundrelapper nå på denne.

Thomas.

7641997[/snapback]

Jeg bestilte fra dem å fikk den 4 dager etter. Det var midt i jula :D Så gå for dem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...