Revi Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hei! Jeg bodde tidligere i Oslo og tok internett gjennom UPC sitt kabeltv-nett. Kjøpte en D-Link 604 router ferdig satt opp. (Har ikke peiling på slikt). Den fungerte helt prikkfritt i flere år. Så flyttet vi til et annet sted og her er det kun mulig å få bredbåd via ADSL. Valgte Tele 2 og har et Speedtouch 516i V6 modem. Jeg har ikke gjort noen endringer i oppsettet av routeren, bare koblet den til. Fra tid til annen, faktisk ganske ofte, så kommer jeg ikke på nett. Løsningen er da å koble fra og til strømmen på routeren, etter at det er gjort, fungerer alt som normalt. Men jeg begynner å bli lei av å fly opp og ned trappen for å dra ut og sette inn denne strømledningen. Er det noen som har noen formening om hva dette betyr og hva jeg kan gjøre? Har det noe med oppsettet av routeren å gjøre, så skal jeg nok få logget meg inn på denne og gjort nødvendige endringer, bare noen forklarer meg hvordan.... Kan også nevne at jeg har koblet et trådløst aksesspunkt til routeren, men jeg tror ikke dette har noe med saken å gjøre, når nettet faller ut, så er både den trådløse og den stasjonære like "lost". Tror det må ha noe med kommunikasjonen mellom routeren og modemet. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 hva er ip addressa til modemet ditt? du kan først gjøre dette: reset routeren med den lille knappen på baksiden (stik ei nål eller lign indi) så logger du deg inn på routeren og setter lan addressen til routeren til 192.168.1.1 høres litt ut som en ip konflikt dette Lenke til kommentar
Revi Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Takk for svar! Dersom jeg resetter hele routeren, mister jeg ikke all programering vedrørende brannmur osv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå