Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3com w. router prob etter firmware upgr.

Anbefalte innlegg

Hei.

For en tid siden gjorde jeg en veldig stor tabbe, ved å kjøpe en 3Com Wireless 54mbps 11g router. Helt siden jeg fikk den har nettet forsvunnet med jevne mellomrom, så i dag bestemte jeg meg for å prøve å legge inn en ny firmware for å se om dette fikset problemet på noen måte.

Jeg gikk inn på 3COM sine websider og lastet ned softwaren til min router. Jeg leste instruksjonene i PDF-fila, og kom til steget hvor jeg skulle laste en fil kalt Step_1.fim i routeren via konfiguarsjonsmenyen. Jeg gjorde dette, og PDF-fila sa at alert-lampa skulle lyse inntil oppdateringen var ferdig. Det gjorde den, og til slutt slokna den. Routeren så ut til å restarte, PCen meldte fornøyd ifra at den var tilkobla et 100mb nettverk (jeg brukte kabel for oppdateringen).

... Men så enkelt var det ikke. Noen sekunder etter, fikk jeg beskjed om at kabelen var frakoblet. Sekunder etter, tilkoblet 100mb nettverk. Deretter frakoblet, og slik fortsatte det. Jeg tenkte det kanskje bare tok litt tid, så jeg lot routeren stå i fred i et kvarters tid. Men dette fortsatte i det uendelige, alle linklysene på routeren blinker, for så å skru seg på en etter en (1, 2, 3 og så 4), slokne, deretter lyser linklyset i port 1 (som er tilkoblet) opp, den slokner, og hele prosessen går igjen.

Jeg har søkt og søkt uten å finne noen løsninger. Eneste jeg finner er folk som er misfornøyde med denne routeren. Ikke får jeg lagt inn en ny firmware heller da jeg ikke får kontakt med routeren overhode. Jeg har prøvd å pinge den, jeg har prøvd reset-knappen på routeren, men ikke noe fungerer. Jeg får heller ikke tak i den via trådløst.

Er det noen som vet om det er mulig på en eller annen måte å få lastet inn igjen gammel firmware, evt. på en eller annen måte få kontakt med routeren igjennom nettverket eller på andre måter?

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan prøve å resette routeren ved å bruke kabel fra DSL porten bak, til LAN 1 porten. Så koblar du i straumen, så skal det begynne å blinke i eit spesielt tempo, og då er routeren resetta. Fungerte med min 3com router :)

7627379[/snapback]

Da har jeg prøvd dette.. desverre ingen forandring her :(

Takk for forslaget uansett. Om noen har flere ting jeg kan prøve for å fikse dette så vil jeg være takknemlig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...