Goliath Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg skal sette opp et nettverk for noen og de har følgende løsning i dag: De ønsker å få trådløs nettverk for den bærbare. En trådløs ruter er utelukket grunnet plasseringen av modemet og ruteren. Jeg har skissert følgende løsning: Dette inkluderer en switch med ei AP tilkoblet. Ser noen noe galt med denne løsningen eller har noen forslag? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Istedet for switch + ap kan du heller bruke en router. Hvis du disabler DHCP-LAN og ikke bruker WANporten vil den virke som trådløs a/p pluss switch og du får heller ikke dobbel NAT. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ser ikke noe galt i løsningen din jeg. Et rent AP er ofte vel så enkelt når du allerede har en ruter. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Der er vel ikke så veldig mange rutere som støtter AP vel. Her er det snakk om AP fra Linksys og switch fra Dlink. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Alle trådløsroutere har aksesspunkt og switch innebygget. Du må bare velge en som støtter samme trådløsstandard som laptopen. Fordelen med å bruke en router er at det blir rimeligere og en boks mindre å holde styr på. Men den tegningen med switch & ap vil fungere helt utmerket også. Endret 1. januar 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 hvis alle trådløse rutere har AP innebygget, hvorfor selger produsenter trådløse rutere og AP hvis man kan bare nøye seg med trådløs ruter? Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Akkurat det har jeg ingen logisk forklaring på... Men jeg kan si at det oppsett ditt skal fungere smertefritt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå