Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pynt og dekorasjon?

Anbefalte innlegg

Hei,

Er på veldig utkikk etter diverse pyntgjenstander jeg kan freshe opp vitrineskap og andre hyller i huset med. Skal fikse litt på ting og ser at jeg er i dyp mangel på slikt. Jeg tenker altså på pyntgjenstander/dekorasjon ala dette:

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=87...7&tot=55&page=2

Bare at det kanskje har en litt mer ungdommelig stil, et mer "ikke-kvinne-på-40"-preg over seg.

Jeg har vurdert å kjøpe fra eBay, rett og slett fordi jeg ikke vet hvilke butikker (i Oslo hvor jeg bor) hvor man finner typiske slike ting.

Tenker altså på ting som små drikkeflasker (de minityrversjonene av f.eks. vodka) eller en kul utstillingsfigur. Finner ikke noe godt ord for dette - og søker man på decoration eller finary på eBay så kommer det sikkert 20.000 stykk med ting.

Så noen som vet om (helst nettbutikker) steder hvor man kan kjøpe slikt? Eller må jeg bare drive å småkjøpe overalt? Tenker da forhåpentligvis på et par butikker som har mye som ligner dette i alle fall.

Mvh.

Stine D :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fretex er en mulighet.

Er ikke noe problem for meg å kjøpe verken nytt eller brukt - det viktigste er at ting ser bra ut etter min smak og at de er i orden, hvor jeg har kjøpt dem spiller liten rolle.

Antikvitetssjapper som du nevner er av erfaring relativt dyre - og selv om jeg har lyst på litt spesielle ting - så har jeg ikke lyst til å bruke masse penger på enkelte ting ettersom jeg ønsker å kjøpe en hel del småtteri.

Men takk for tips =)

Noen som vet om det går an å få kjøpt slike små miniatyrflasker i Oslo eller resten av landet, evt. på norske internettsider? Type småversjoner av kjente drikkemerker, f.eks. Absolute vodka eller Smirnoff. Har sett dette på eBay, men frykter problemer med toll (selv om det ikke er alko i flaskene), og jeg foretrekker norske butikker. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Disse småversjonene får man vel ofte kjøpt i taxfreebutikker og på fly, hvis jeg ikke tar helt feil. Kanskje du kan kikke litt ekstra neste gang du er ute og reiser? Mener jeg også har sett slike i utlandet.

7633828[/snapback]

Jepp, vet det. Men jeg er mest keen på å slippe å reise ut av landet (har gratistog innenlands) for å få tak i noe slikt. Ingen andre som selger slikt i butikk eller over nett i Norge?

Ellers folkens, ingen som vet om noe lurt å pynte opp med?

Mvh

Lenke til kommentar

Jeg er mest fan av litt mer moderne ikke-nipsete stil jeg da. F.eks moderne bilder på veggene og lysestaker fra Tilbords eller Christiania Glassmagasin. Blomster pynter jo også opp. Jeg er størst fan av grønne blomster og orkideer (de dauer heller ikke så fort..). Litt stilige enkle puter i sofaen pynter jo også opp.

Vi har ikke vitrineskap og hyller, så det blir ikke så mye pynt - men hadde vi hatt så ville vi nok "pyntet" mest med litt stilige fine glass. I hyller mener jeg at det er bøker eller filmer som hører hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...