antigravity Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Trenger litt hjelp her, har en Nikon D70 og får ikke til å ta bilder i serie, altså flere bilder i sekundet. Dette fungerte fint når jeg kjøpte kameraet, men plutselig går det ikke. Det tar lang til fra et bilde er tatt, og til jeg kan ta et nytt. Det er innstilt på serieopptak, så jeg skjønner ikke hva som er galt. Kan det være andre innstillinger som påvirker dette? Blir veldig takknemlig om noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Kanskje du har satt det til å ta bilder i raw? Har du formatert minnekortet ditt i det siste? Evt prøvd ett annet? Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Kameraet må kanskje ha fokus før det kan ta 'neste' bilde? Endret 1. januar 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
pederk Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Nonsens kan være inne på noe. Prøv å sette over på manuell fokus. Ellers, hvilken lukkertid har du på? Du kan prøve med forskjellige programmer og se om det har noe med det å gjøre. Lenke til kommentar
antigravity Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Takk for svar, nå har jeg slått av støyreduksjon i menyen, og da gikk det mye raskere med en gang, men jeg får fortsatt ikke tatt bilder så raskt som tre bilder i sekundet. Har innstilt på manuell, f.2,8 og 1/250 sek. Lenke til kommentar
pederk Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hva slags minnekort har du? Har du byttet? Lenke til kommentar
Øyvind L Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hvis den innebygde blitzen er aktivert, kan ikke serieopptak benyttes. Kanskje problemet ligger her ? Wildbill: Om kameraet er innstilt på raw, har det kun betydning for hvor mange bilder som går i bufferen. Serieopptak kan brukes. Lenke til kommentar
antigravity Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 Alt ser ut til å fungere greit, jeg har formatert minnekortet og bruker ikke blitz. Tar heller ikke bilder i raw. Igjen, takk for svar! Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Jeg sliter med noe av det samme. Dvs hvis jeg tar serie opptak i jpg/normal tar det litt flere bilder enn et per sekund. Mens hvis jeg velger RAW får jeg tatt omlag 3 bilder pr sekund, men også kun 3 bilder før bufferen er full. Ei venninne av meg har D70 (jeg har70s) og hun klarer 4 bilder.. Står også i display at hun har plass til 4 visa mine 3 bilder. Skal det stemme at bufferen er mindre på s'en? Trodde de var like :S Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Veit ikkje kordan det er med nikon, men canon (400d) har et par modusar der ein kan velge om kameraet skal ta enkelt-bilete eller kontinuerlig bilete, då tek ikkje kameraet 3 bilder i sekundet med mindre ein har på kontinuerlig.. Lenke til kommentar
Gerber Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Ei venninne av meg har D70 (jeg har70s) og hun klarer 4 bilder.. Står også i display at hun har plass til 4 visa mine 3 bilder. Skal det stemme at bufferen er mindre på s'en? Trodde de var like :S 7625022[/snapback] Jeg har også D70s og tar bilder i RAW+jpg og da er bufferen på 4 bilder. Til trådstarter: Har du prøvd å ta minnekort og batteri ut og sette de inn igjen? Har vært borti noen rare problemer hvor det har hjulpet og gjøre nettopp dette. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 (endret) Jeg tok kameraet mitt, stilte på lukkertid 1/1000, da tok jeg over 60 bilder før det stoppet opp/gikk treigere i farten(Extra Fin JPG) På raw gikk det til 13. Endret 3. januar 2007 av Litejk Lenke til kommentar
engekri Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 D70 kan ta så mange jådd-pe-ge'er minnekortet orker. Hva som er galt med at dere kun får 3bilder i bufferen med raw aner jeg ikke, men det skal være fult mulig med både D70 og D70s Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Jeg kan også ta så mange som jeg vil, men hastigheten er noe begrenset.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå