skylinepower Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 tenkte og kjøpe ny sata hd og lurte på om det går at jeg kjøper kun en slik? må jeg ha en vanlig sata kabel og eller går det an og kun ha denne? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Den funker for å gi strøm til den via vanlig molex. Du må også ha en SATA-kabel til hovedkortet naturligvis. Endret 1. januar 2007 av jonepet Lenke til kommentar
dioX Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) EDIT: missforstod post Endret 1. januar 2007 av dioX Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ingen SATA disker kan man bruke vanlige molex-plugger. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Vet noen egentlig hvorfor de forandret strømpluggene? Jeg kan ikek se noen åpenbar grunn til hvorfor det nye formatet skal være bedre på noen måte.... De er bittelitt mindre kanskje, altså tynnere, men thats it, så jeg forstår ikek hvorfor det var verdt å ødelegge kompatabiliteten med molex'ene som brueks til å levere strøm til alt annet i PCen. -Stigma Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Enig i det Stigma. Irriterende med de nye pluggene, siden de faller ut bare du såvidt tenker på å røre dem. Men kansje det har noe for seg, i en senere tidsalder. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Vet noen egentlig hvorfor de forandret strømpluggene? 7620266[/snapback] Det er to gode grunner. 1: Hot-plug krever spesialtilpasset strømplugg. 2: Det er mulig å forsyne disken med 3.3V, kan få ned strømforbruket. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ingen SATA disker kan man bruke vanlige molex-plugger. 7620220[/snapback] Hva? Mener da å huske at min WD Caviar SE16 "SATA" hadde valget mellom begge og nå er koblet til en molex.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Ingen SATA disker kan man bruke vanlige molex-plugger. 7620220[/snapback] Direkte løgn. Korrigering: fanteri. Some SATA drives include a PATA-style 4-pin Molex connector for use with power supplies that lack the SATA power connector. http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA Endret 2. januar 2007 av Slettet+9812398713 Lenke til kommentar
Junta Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Ingen SATA disker kan man bruke vanlige molex-plugger. 7620220[/snapback] Hva? Mener da å huske at min WD Caviar SE16 "SATA" hadde valget mellom begge og nå er koblet til en molex.... 7620418[/snapback] Det er riktig det, min første Raptor kjører også med strøm fra en vanlig molex-kontakt. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Den vikigste grunnen for å endre kontakten er vel den hotplug-muligheten. Noen av pinnene i kontakten er lengre enn de andre, slik at de kobles inn først, dermed bestemmes rekkefølgen for når de forskjellige pinnene kobles inn. Første som kobles inn er jord, slik at når spenninger kobles til er allerede jord-forbindelsen oppe og stabil. Disker som bruker molex-kontakter har følgelig mindre mulighet for hotplug enn disker som bruker standard SATA-kontakter. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Det kastet litt lys over saken...Altså er det mulig med Molex-koblinger på SATA disker! Direkte løgn. Hvilken interesse skulle han ha av å lyve om noe slikt? Sikkert bare en glipp, synes ikke det er grunn nok til si noe så skarpt. 1. Vær snill og grei. Saklighet og høflighet er viktig. Forumets første retningslinje... Endret 1. januar 2007 av ElderScrollsinisten Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 1. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2007 men går det og ha denne og en vanlig sata kabel ellermå jeg ha strøm og sata-kabel? Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det er nok veldig sannsynlig ja. I hovedkortpakken min fulgte det dessuten med en overgang fra molex til SATA. Sjekk om det fulgte med i pakken din også! hvis du fortsatt har den da. Link til disken du hadde planer om å kjøpe kunne også være nyttig? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 2. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2007 men går det og ha denne og en vanlig sata kabel ellermå jeg ha strøm og sata-kabel? 7621214[/snapback] haloO noen som kan svare på dette enkle spøsmålet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 2. januar 2007 Del Skrevet 2. januar 2007 Det kastet litt lys over saken...Altså er det mulig med Molex-koblinger på SATA disker!Direkte løgn. Hvilken interesse skulle han ha av å lyve om noe slikt? Sikkert bare en glipp, synes ikke det er grunn nok til si noe så skarpt. 1. Vær snill og grei. Saklighet og høflighet er viktig. Forumets første retningslinje... 7620707[/snapback] Helt greit, men vi har nok folk som sprer sine synsinger som om de var nedskrevet i sten.. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Beklager så mye, men jeg trodde dette var fakta. Var ikke meningen å lyve, så folk på forumet her ble helt villedet. Men heldigvis oppdaget dere feilen min etter kort tid, så jeg tror ingen skade har skjedd. Lenke til kommentar
Mit Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 men går det og ha denne og en vanlig sata kabel ellermå jeg ha strøm og sata-kabel? 7621214[/snapback] haloO noen som kan svare på dette enkle spøsmålet? 7625714[/snapback] kan prøve litt. Noen SATA-disker har en Molex og en SATA-strømkontakt og andre disker har kun SATA-strømkontakt. På de som har begge bruker du KUN EN av de to, valgfritt altså. og du må selvfølgelig har den vanlige SATA-kabelen som skal i hovedkortet. Håper dette oppklarte litt mer Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 3. januar 2007 Del Skrevet 3. januar 2007 Ingen SATA disker kan man bruke vanlige molex-plugger. 7620220[/snapback] Joda. Min Maxtor disk har vanlig, 4 pins molex. Noen Seagate Barracuda (mulig det bare er de første utgavene) hadde både 4pin molex og S-ATA kontakten =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå