Gå til innhold

må jeg ha strøm med en slik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet noen egentlig hvorfor de forandret strømpluggene? Jeg kan ikek se noen åpenbar grunn til hvorfor det nye formatet skal være bedre på noen måte.... De er bittelitt mindre kanskje, altså tynnere, men thats it, så jeg forstår ikek hvorfor det var verdt å ødelegge kompatabiliteten med molex'ene som brueks til å levere strøm til alt annet i PCen.

-Stigma

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Ingen SATA disker kan man bruke vanlige molex-plugger.

7620220[/snapback]

Direkte løgn.

Korrigering: fanteri.

Some SATA drives include a PATA-style 4-pin Molex connector for use with power supplies that lack the SATA power connector.

http://en.wikipedia.org/wiki/Serial_ATA

Endret av Slettet+9812398713
Lenke til kommentar
Ingen SATA disker kan man bruke vanlige molex-plugger.

7620220[/snapback]

Hva? Mener da å huske at min WD Caviar SE16 "SATA" hadde valget mellom begge og nå er koblet til en molex.... :hmm:

7620418[/snapback]

Det er riktig det, min første Raptor kjører også med strøm fra en vanlig molex-kontakt. :)

Lenke til kommentar

Den vikigste grunnen for å endre kontakten er vel den hotplug-muligheten. Noen av pinnene i kontakten er lengre enn de andre, slik at de kobles inn først, dermed bestemmes rekkefølgen for når de forskjellige pinnene kobles inn. Første som kobles inn er jord, slik at når spenninger kobles til er allerede jord-forbindelsen oppe og stabil.

Disker som bruker molex-kontakter har følgelig mindre mulighet for hotplug enn disker som bruker standard SATA-kontakter.

Lenke til kommentar

Det kastet litt lys over saken...Altså er det mulig med Molex-koblinger på SATA disker!

Direkte løgn.

Hvilken interesse skulle han ha av å lyve om noe slikt? Sikkert bare en glipp, synes ikke det er grunn nok til si noe så skarpt.

1. Vær snill og grei. Saklighet og høflighet er viktig.

Forumets første retningslinje... :thumbup:

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Det kastet litt lys over saken...Altså er det mulig med Molex-koblinger på SATA disker!
Direkte løgn.

Hvilken interesse skulle han ha av å lyve om noe slikt? Sikkert bare en glipp, synes ikke det er grunn nok til si noe så skarpt.

1. Vær snill og grei. Saklighet og høflighet er viktig.

Forumets første retningslinje... :thumbup:

7620707[/snapback]

Helt greit, men vi har nok folk som sprer sine synsinger som om de var nedskrevet i sten..

Lenke til kommentar
men går det og ha denne og en vanlig sata kabel ellermå jeg ha strøm og sata-kabel?

7621214[/snapback]

haloO noen som kan svare på dette enkle spøsmålet?

7625714[/snapback]

kan prøve litt.

Noen SATA-disker har en Molex og en SATA-strømkontakt og andre disker har kun SATA-strømkontakt.

På de som har begge bruker du KUN EN av de to, valgfritt altså.

og du må selvfølgelig har den vanlige SATA-kabelen som skal i hovedkortet.

Håper dette oppklarte litt mer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...