Gå til innhold

Gitar til nybegynner

raid2

Anbefalte innlegg

OLP JP er ein veldig grei gitar til prisen. Einaste som er å utsette på den er vel i første omgang stemmeskruane, der snakker vi oppgradering til under 500kr. Pickupane er ikkje heller av dei beste, men dei held absolutt mål i forhold til prisen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
OLP JP er ein veldig grei gitar til prisen. Einaste som er å utsette på den  er vel i første omgang stemmeskruane, der snakker vi oppgradering til under 500kr. Pickupane er ikkje heller av dei beste, men dei held absolutt mål i forhold til prisen. :)

7647799[/snapback]

Hørte noe om at gitaren ble ustemt fort ved bruk av whammy. Stemmer dette?

Lenke til kommentar

Vil ambefale deg en RG370 hvis du vil ha en rimelig RG hvertfall, mye gitar for pengene. Edge trem'en som mange merkelig nok klager på er grei nok til prisen, har ikke hatt noe problemer med den. Får også grei lyd for pengene. Hvilken musikk hadde du tenkt og spille egentlig?

Uansett hva du gjør vil jeg fraråde deg fra og kjøpe en billig Jackson gitar, tar seg mest betalt for merket da egentlig, er ikke imponert over lyden i disse billigmodellene, låter tynn og ikke så mye trøkk i den som en kunne vente seg av en Jackson...

Lenke til kommentar
RG = minst RG470.

Fatter ikkje at folk er så blinde at dei ikkje skjønenr at hardwaren i RG370, GSR, DX osv. ikkje held mål. Skeivaste greiene eg har tatt i.

7651630[/snapback]

Joda, sant nok det, men til en nybegynner er det jo ok. Har 370'n min enda og er veldig fornøytd med hvor lettspilt den er selv om det kanskje hadde gjort seg med en Wizard I neck. Personlig bytta jeg ut Infinity pickupene med EMG 81 og 85 og fikk jævli bra lyd. Ikke store arbeidet som skal til for og fikse det, så hvis man blir fornøyd med gitaren er det jo godt med rom for oppgradering av elektrononikken

Lenke til kommentar

No er vel veil. på rg370 like under 5000,- og ikkje 3-4000,- :)

Men uansett, med ein gong du beveger deg vekk frå superstrats med floyd-kopi og strengelås finner du veeeeldig mykje som gir mykje meir gitar for pengane. Orker ikkje å begynne å liste no, har begnt å bli litt seint.

Lenke til kommentar
No er vel veil. på rg370 like under 5000,- og ikkje 3-4000,- :)

Men uansett, med ein gong du beveger deg vekk frå superstrats med floyd-kopi og strengelås finner du veeeeldig mykje som gir mykje meir gitar for pengane. Orker ikkje å begynne å liste no, har begnt å bli litt seint.

7662646[/snapback]

Ibanez RG370 ligger vel egentlig rett under fire tusen; Ibanez RG370, 3999kr. å Riff.no

;)

-

Martin

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
RG370:

Riff.no: Veil. pris: 4.395,- (med avslag: 3.995kr)

Instrumentbutikken.no: Kr.3.995,- (med avslag: Kr.3.515,-)

...

Men la oss nå ikke krangle om hva den koster!

Hva var deres første (el-)gitar?  :)

7666369[/snapback]

Samma det. Uansett, nesten alle gitarer utanfor superstrat-sjangeren i samme prisklasse vil vere av betydeleg betre kvalitet pga. lågare produksjons- og delekostnader. Ein Epiphone td.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er tilbud på den lokale musikksjappa, og jeg er helt nybegynner:

Morgan Strat.

Laney 65w forsterker

Pris: 3999

Pris før: Rundt 6500.

Får i tillegg med sånn gitar-sekk og gitarstemmer.... Er dette et bra tilbud eller bør jeg styre unna? Har en kassegitar med nylonstrenger fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...