Gå til innhold

Gitar til nybegynner

raid2

Anbefalte innlegg

Hah. Det han mente var at dersom en såpass billig gitar har slike finesser som tremolosystem også videre, så går det ut over det generelle kvalitetsnivået, også tremoloen.

7622510[/snapback]

Jaja, blir jo nesten det samme :p

Så konklusjonen er: billig=crap med andre ord? :p

7622537[/snapback]

Nei. Men billig + tremolo er stort sett crap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo signaturmodellen til Kirk Hammett fra Metallica. Tror det er en god gitar, den har 24 bånd som kan være greit å ha.

Nå er jeg det motsatte av ekspert, men jeg tror den gitar har spesiellt EMG pickups, som gjør at du får en "hard" lyd. Uten erfaring er det kanskje en gitar som egner seg for metall?

Vet heller ikke om den er enkel for en nybegynner å spille på, men det er en god gitar, og jeg syntes den er fin å se på...:love:

Er flinke folk på forumet som vet mer ;)

-

Martin

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har hørt er det ikke RG'ene så veldig bra under RG370 .. RG370 er solgt veldig mange av, men hvis du går på finn kan du nok finne RG modeller som er 400+++ til den prisen du vil ha. Og da tror jeg nok du har gitaren en god stund. Men det spørs hva du liker å spille på. Ibanez er som oftest enten så liker du å spille på dem godt eller så synes du de er forferdelige...etter det jeg har hørt. Men uansett kjøpte meg en gitar til 3000kr. Tilbud på 2000kr for ESP LTD M-50 og er maks fornøpyd. Kjøpte den etter jeg hadde spilt i litt over 2år og hadde dratt til immerslund i Oslo og prøvd mange gitarer i alle prisklasser for å se hva som var der. Anbefaler å prøve mange gitarer på en musikk forettning. Det hjalp meg mye. Men husk... Glidlåser og sånne ting lager riper i giterene og da blir de sure :p

Lenke til kommentar
Har tatt en titt på finn.no og andre bruktsteder, og jeg fant en (ESP) LTD KH-202 til 5000. Den er vel bra, eller? Ser også at den kan fåes ny til 6100 på sound1..

7630901[/snapback]

Hvis den selges privat er det er dårlig tilbud, med mindre den er totalt ubrukt.

edit: Forutsett at det er den samme gitaren som koster 6100 ny.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Har tatt en titt på finn.no og andre bruktsteder, og jeg fant en (ESP) LTD KH-202 til 5000. Den er vel bra, eller? Ser også at den kan fåes ny til 6100 på sound1..

7630901[/snapback]

Hvis den selges privat er det er dårlig tilbud, med mindre den er totalt ubrukt.

edit: Forutsett at det er den samme gitaren som koster 6100 ny.

7634710[/snapback]

Går sikkert an å prute den litt ned :whistle: Men uansett, jeg har sett den gitaren stå til 6500, 7000, 7500 og 8000 kr ny, så jeg aner ikke hva prisen ny skal være.. :ermm:

Lenke til kommentar

7630901[/snapback]

Den Kirk Hammett gitaren der er ikke noe særlig å satse på... der går mesteparten av pengene dine til kirk'en sjøl...

Epiphone er et veldig bra alternativ :) Jeg har hatt min Epiphone Gothic Explorer i 4 år nå og funker driiitbra :) sett i EMG miccer hvis du vil ha rå Metal lyd :dribble:

Forsterker kjøper du brukt ;) da får du mest for penga :) Kjøp noe som ikke er jalla når du velger forsterker ;) for ellers går du lei lyden etter en liten stund.

Jeg ville ikke anbefalt å kjøpe en gitar med tremolo i begynnelsen, for det er mye verrre å stemme og slikt, og det kommer til å føre til mer skifting av strenger enn å spille gitar ;)

Ps. Bildet av pentagrammet er lakkert på i etterkant :) (det ser kansje rosa ut, men det er matt-blodrød :) )

Edit: glemte link til bruktmarked : www.musikkweb.no

post-81598-1167845689_thumb.jpg

post-81598-1167845698_thumb.jpg

Endret av tommen_h
Lenke til kommentar
Det er jo signaturmodellen til Kirk Hammett fra Metallica. Tror det er en god gitar, den har 24 bånd som kan være greit å ha.

Nå er jeg det motsatte av ekspert, men jeg tror den gitar har spesiellt EMG pickups, som gjør at du får en "hard" lyd. Uten erfaring er det kanskje en gitar som egner seg for metall?

Vet heller ikke om den er enkel for en nybegynner å spille på, men det er en god gitar, og jeg syntes den er fin å se på...:love:

7633311[/snapback]

Jeg har prøvd den to ganger i butikk på flere ulike forsterkere. Jeg synes at lyden var hel grusom mekanisk og uklar. Jeg synes også at den var ukomfortabel å spille på, halsen var veldig lite behagelig (altfor tynn) og inntrykket mitt av den var dårlig. Jeg ville heller gått for en Ibanez S serie i den prisklassen. Det er veldig gode gitarer. Hvis du vi gå ned i pris er Schecter absolutt å anbefale.

Lenke til kommentar
Hva med OLP John Petrucci Signatur? Har sett i noen forumer, og den skal være ganske grei... Den er ikke altfor dyr heller

John Petrucci :w00t:

7641980[/snapback]

Pris?

7642165[/snapback]

Rundt 4 lapper eller no er det vel for den dritten?

7642232[/snapback]

Dritten?

Lenke til kommentar

Hvorfor kaller du den dritt?? Kan du snakke litt mer sakelig? Hvorfor? hva er dårig? Hva er et egentlig en nybegynner trenger?

Ting må ikke koste 20 000 for å få noe bra vett :nei: ... jeg klarer meg kjempe fint med en billig morgan som koster halvparten. Har akkurat blitt tatt opp i et band.

Så i et annet forum der flere gitarer var listet opp. Der ble denne gitaren anbefalt av de fleste.

Edit: Fant igjen forumet :) burde lese... HER

Endret av snurre-sprett
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...