Gå til innhold

Kommer ikke inn i Bios

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har problemer å komme inn i Bios. For øvrig har jeg prøvd del-tasten.

Jeg kommer inn i setup, men kan ikke stille på noe FSB eller noe sånt.

Jeg har en HP pc, har dette noe å si?

Hovedkortet er et Asus A7N8X-LA.

Takker for svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det vil ikke hjelpe å resette BIOSen... men ettersom hovedkortet faktisk har et navn, og ikke "Hp invent hk" eller noe i den dur, vil det muligens hjelpe å flashe til en annen BIOS... helst nyeste fra leverandøren (Asus) sin hjemmeside ;)

Lykke til

Lenke til kommentar
Skal prøve å Flashe den da!

7624994[/snapback]

hmmm... flashe bios er ikke noe du gjør uten at du vet noenlunde hva du holder på med da.... for alt det jeg vet har du peiling på det.... men om du er usikker på hva du holder på med så ikke flash bios ikke!!! vær i det minste hundre og 55 prosent sikker på at den nye bios passer til ditt hk og at det faktisk går an før du gjør noe.... det er de som aldri har fått liv i hk'et sitt igjen etter feil bios flashing osv...

når det er sagt... er det jo blitt mye bedre flash program og lettere de siste årene.

men det gjelder jo mest om en ganske enkelt oppgraderer bios til en nyere verson :-D

og kan jo hende at det faktisk er så enkelt også, at det faktsik finnes bios uten dell mafia tvang på ditt hk. håper det...

Lenke til kommentar
Skal prøve å Flashe den da!

7624994[/snapback]

hmmm... flashe bios er ikke noe du gjør uten at du vet noenlunde hva du holder på med da.... for alt det jeg vet har du peiling på det.... men om du er usikker på hva du holder på med så ikke flash bios ikke! vær i det minste hundre og 55 prosent sikker på at den nye bios passer til ditt hk og at det faktisk går an før du gjør noe.... det er de som aldri har fått liv i hk'et sitt igjen etter feil bios flashing osv...

når det er sagt... er det jo blitt mye bedre flash program og lettere de siste årene.

men det gjelder jo mest om en ganske enkelt oppgraderer bios til en nyere verson :-D

og kan jo hende at det faktisk er så enkelt også, at det faktsik finnes bios uten dell mafia tvang på ditt hk. håper det...

7633786[/snapback]

Flashe BIOS er veldig lett det som oftest ;) de aller fleste hovedkort kan man i dag flashe fra windows, og er nermest like lett som å installere et spill (nesten bare å trykke "next" et par ganger)

Lenke til kommentar

Flashe BIOS er veldig lett det som oftest ;) de aller fleste hovedkort kan man i dag flashe fra windows, og er nermest like lett som å installere et spill (nesten bare å trykke "next" et par ganger)

7635152[/snapback]

joda helt ok det.... om du da har flashe med bios som er ment for hk...

men er vel blitt en del sikrere prosedyrer på det siden sist jeg flasha en bios :-)

det meste er nå forresten litt kinkigere med slike tilrettelagt hk ...

Lenke til kommentar

haha:=)

sånn gårre når man kjøper "ferdigbygde" maskiner det ja.

ingen rettigheter i det hele tatt.

må nok noe mer til ja enn å flashe bios:) kjøp noe orntlige greier! istedet for å sitte igjen med en maskin man hverken kan klokke eller reinstallere uten å måtte dra ned til butikken for å få reinstallert fordi man ikke får med driver cder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...