Gå til innhold

Program for å skru på pcn med tastaturet?

Anbefalte innlegg

På skolen min har de installert ett program som gjør det mulig for å starte pcn med et enkelt trykk på "space" knappen, hvilket program er anbefalt for en privat person?

Er så lat og knappen på kabinettet mitt er så vanskelig å finne :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn i biosen og sett at du kan starte maskinen via "any key"

De fleste hovedkort har den muligheten. Any key, windows tasten, et passord.. eller muse knappen

Jeg husker ikke hvor i biosen det er, men du får prøve å lete litt.. Er noe med power å gjøre :thumbup:

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Gå inn i biosen og sett at du kan starte maskinen via "any key"

De fleste hovedkort har den muligheten. Any key, windows tasten, et passord.. eller muse knappen å

Jeg husker ikke hvor i biosen det er, men du får prøve å lete litt.. Er noe med power å gjøre  :thumbup:

7619445[/snapback]

Takk men du kunne ikke sagt nøyaktig hvor? Jeg er ganske kjent for å ødelegge eller fucke opp ting:P

Lenke til kommentar

Jeg har også en maskin jeg gjerne skulle ha startet opp med tastene, men ser ikke ut til at det er noen funksjon for dette i bios.

Gjelder en bærbar Acer Travelmate 630, hvor selve av/på-knappen har begynt å fuske - er en skyveknapp som begynner å bli sliten, og ikke alltid fungerer.

Finnes det noen programmer e.l. som kan styre dette, når bios ikke har denne funksjonen?

Ser forøvrig at den støtter Wake on LAN - hvordan fungerer det?

Hvordan får jeg egentlig bootet den fra nettverk?

Lenke til kommentar

Jeg satte passord på min. men fant ut at det ikke funka med usb-tastaur.

fant ikke no Wake-on-USB og emulate USB Keyboard.

så jeg måtte rote gjennom hel hel del for og finne PS2 tastatur :p

Noen som har peil på hvor wake-on-USB ligger. (hadde nesten lik bios som den på bildene)

Endret av dioX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...