Gå til innhold

Jobbe i Paris some game-master

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står en plass på wow-europe.com, om hva de forsjellige stillingene krever og hvilke stillinger som er ledige. Etter som jeg forstod det etter å har lest der var at man måtte jobbe i paris

. kommer ikke inn på wow sida herfra så kan ikke gji en mer presis link nå. men let der så finner du :)

Endret av Ingar123
Lenke til kommentar
Står på blizzard.co.uk hva som kreves. Det "kreves" ingenting annet enn gode engelske språkferdigheter. Tviler på at lønna er noe bedre enn å sitte på Rema 1000.

7619502[/snapback]

Du må også klare å løse konflikter, og det er mye vanskeligere enn det høres ut.

Lenke til kommentar

Hjelper med en grad i noe eller erfaring fra lignende foretak. Og det stemmer nok at de jobbene er i Paris, av åpenbare grunner. Innmari ueffektivt å sitte 400 mil unna når man skal rapportere, koordinere osv. Ingenting kan måle seg med fjes til fjes når det gjelder kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Står på blizzard.co.uk hva som kreves. Det "kreves" ingenting annet enn gode engelske språkferdigheter. Tviler på at lønna er noe bedre enn å sitte på Rema 1000.

7619502[/snapback]

Du må også klare å løse konflikter, og det er mye vanskeligere enn det høres ut.

7619580[/snapback]

Tror jeg også. Ikke minst har man et stort ansvar, så de må vite at de kan stole på deg. De gjenspeiles nok i strenge krav til utdanning og referanser, og slipper du igjennom tipper jeg du får middels til bra betalt faktisk...

Lenke til kommentar

Det "kreves" gode språkferdigheter ja. De fleste GMene jeg har møtt er inkompetente som dagen er lang og kan ikke engelsk for 5 øre. De bare snøvler opp *standard* svar som de sikkert finner instruksjonsboken deres eller noe slikt - regner med at det er fordi brorparten er franske.

Lenke til kommentar

Synes GM's har en helt perfekt engelsk jeg.

Men akkurat de probleme de må løse kan da ikke være så vanskelige uansett.

Stort sett retrieving av gear / character. Med gear bare escalater man ticketen uansett, så noen andre løser det. Og ellers er vel bare svarene "Working as intended" eller "Delete your WTF, WTD( eller noe sånt) og Interface."

Lenke til kommentar

Om ikke annet får en iallefall komt seg ut å sett verden litt, regner med de flyr deg ned til Frankrike og hjelper deg med å finne husvære. Så kan en jo bare slutte hvis det ikke passer :)

edit: BTW så er Vélizy (Blizzard HQ i Europa) en av forstedene til Paris, ligger en god mil fra Paris by.

Endret av superreven
Lenke til kommentar
Om ikke annet får en iallefall komt seg ut å sett verden litt, regner med de flyr deg ned til Frankrike og hjelper deg med å finne husvære. Så kan en jo bare slutte hvis det ikke passer :)

edit: BTW så er Vélizy (Blizzard HQ i Europa) en av forstedene til Paris, ligger en god mil fra Paris by.

7620066[/snapback]

Jeg har en kammerart der har været i Paris til samtale om GM job. Det kræver at man vil arbejde i udkanten af Paris hvor Blizzards hovedkontor i Frankrig ligger (så ingen hjemmearbejdsplads desværre). Blizzard klare et hotel for dig i 1 måned, samt hjælper dig med at få visakort og bankforbindelser i Paris. De hjælper dig også med at finde noget permanent at bo i. Du skal selv betale for at få dine møbler sendt til Paris, samt din kost.

Min kammerart blev interviewet af 5 personer, og han måtte ikke komme ind og se hvor de arbejde, med mindre han blev valgt til jobbet. Så han så altså ikke hvordan og hvor mange de arbejde sammen. I den sidste ende så valgte han at sige "nej tak" fordi lønnen ikke var specielt god, samt Paris var dyr at bo i. En ret dårlig kombination.

Men han kan da pralle af at han har været indkaldt til samtale af Blizzard! :roll:

Lenke til kommentar

Å være Game Master er ikke så lett som folk flest tror..

Som GM så driver du med en kombinasjon av kundesupport og techsupport.

Du må være god i de tekniske aspektene i spillet du er GM i, for å kunne gjenkjenne feil og bugs, som du siden raporterer inn.

du må ha gode sosiale egenskaper for å kunne løse konflikter og for å hjelpe spillere på en god og hyggelig måte.

du må kjenne spillet du jobber i godt, for å kunne hjelpe spillere med spørsmål relatert til spill verdenen.

det er ikke som noen av dere sier å bare gi standard svar osv. siden de fleste situasjoner er ulike, og du må helst kunne gi et svar uansett hva du blir spurt om.

jeg har erfaring om dette fra å ha vært GM ved flere private Ragnarok Online og Lineage 2 servere.

hadde jeg hatt litt mer kunnskaper om WoW og ikke hatt noe imot å flytte til frankrike så hadde jeg nok søkt om stilling som GM.. for er det en ting som jeg har erfart fra tidligere GM opplevelser... så er det at det er morsomt å kunne hjelpe andre, og ha kontakt med spillere av alle typer og med alle typer problemer.. vet aldrig hva som skjer neste gang du logger på..

Lenke til kommentar
Det "kreves" gode språkferdigheter ja. De fleste GMene jeg har møtt er inkompetente som dagen er lang og kan ikke engelsk for 5 øre. De bare snøvler opp *standard* svar som de sikkert finner instruksjonsboken deres eller noe slikt - regner med at det er fordi brorparten er franske.

7619823[/snapback]

riktig det ja! Jeg ferierte i Frankrike i sommer, skikkelige kommunikasjonsproblemer

fordi de ikke kunne et gram engelsk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...