Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Varmeproblemer med laptop

Anbefalte innlegg

Har fått et nytt problem med maskinen min, en Dell Latitude D600.

Når maskinen min kjører på 100% load over noen minutter stiger temperaturen raskt til 75 grader, som gjør at prosessoren naturlig nok klokkes ned til 300mHz. Viften er ren og jeg har satt den til å kjøre på fullt hele tiden. Synes 75 grader hørtes veldig høyt ut, så jeg regner egentlig med at varme er grunnen til at den klokkes ned.

Cpu ligger ellers rundt en 40 grader.. for øyeblikket har den ligger på 45, og jeg har kun firefox oppe..o0

Så hvorfor blir det så varm? Er det altfor varmt? Hva kan jeg gjøre..

Merk at det var en periode hvor jeg til stadighet fikk blåskjerm. Viste seg at viften ikke kunne kjøre grunnet alt støvet, men da jeg renset den har den startet opp igjen. Har ikke hatt noen blåskjerm siden, men mener at varmeproblemet started med dette. Kan viften være skadet? (virker ikke slik...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan godt hende det. Tenkte på det samme i sted faktisk, at ribben ikke sitter skikkelig på cpu altså. Får finne fram operasjonsverktøyet og se om jeg finner ut noe.

Edit: Nå er ikke maskinen så varm, men ribben jeg spiste i går holdt en høyere temperaturen en ribben jeg kjenner på nå..

Endret av Lanes
Lenke til kommentar

bah.. jeg har mistet de gummiknottene som sitter under maskinen. Luftinntaket til viften sitter under, tror godt det kan være en av grunnene. Da jeg tok av tastaturet (så viften fikk inntak ovenifra også) falt temperaturen med 15 grader. Skal teste litt å se om det kan være så lett som dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...