amyhr Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Hei! Lurte på om det er noen som har hatt problemer med USB tilkobling på NV-GS180E kameraet? Jeg får i enhetsbehandling på XP (har SP2). Det virker som om det er ett eller annet galt med USB driveren. Har noen forslag til hva dette kan komme av mottas dette med takk! Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg får i enhetsbehandling på XP (har SP2). Det virker som om det er ett eller annet galt med USB driveren.Dette skjønte jeg ikke stort av, tror du glemte noe her? Hvis jeg ikke husker helt feil, så skal det følge med en egen beskrivelse/manual på hvordan koble kameraet til PC. Siden du poster denne tråden under "Videoredigering og video" og ikke direkte under "Videokamera" så er det vel overføring av video til PC du ønsker. Da må følgende sier, USB kan ikke brukes for overføring av video til PC. Det du får tilgang til via USB, er minnekortet og tilhørende bilder som ligger på dette. Kameraet kan også kobles via USB til en skriver for utskrift av bildene på minnekortet. Skal du overføre video til PC så er den enkleste og beste måten, bruk av en Firewire-kabel (IEEE1394) som kobles til kameraet (kontakten ligger under skjermen) og til en PC som har Firewire-kontakt/kort. Først da kan du bruke det medfølgende programmet MotionDV Studio 5.3 LE. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Siden du poster denne tråden under "Videoredigering og video" og ikke direkte under "Videokamera" så er det vel overføring av video til PC du ønsker. Da må følgende sier, USB kan ikke brukes for overføring av video til PC. Det du får tilgang til via USB, er minnekortet og tilhørende bilder som ligger på dette. Kameraet kan også kobles via USB til en skriver for utskrift av bildene på minnekortet.Det er faktisk feil, då USB kan brukast for overføring frå nye Panasonic-kamera. Men firewire er, som du seier, eit betre alternativ. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Det er faktisk feil, då USB kan brukast for overføring frå nye Panasonic-kamera. Men firewire er, som du seier, eit betre alternativ.I følge manualen for NV-GS180E så kan ikke USB-porten brukes til dette. Så da blir ikke min påstand feil. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 (endret) Merkeleg, han her har gjort det... Eg var ikkje klar over at noko anna stod i bruksanvisninga. Endret 1. januar 2007 av incanus Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Merkeleg, han her har gjort det... Eg var ikkje klar over at noko anna stod i bruksanvisninga.På den norske siden for NV-GS180 står det "DV-data via USB (2.0 HS)" og "Filmen kan overføres til data via USB og DV", så da har du nok rett. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Til trådstarter, sjekk hva denne står på: Hvilke valg har du der og hva er valgt hos deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå