Gå til innhold

Ny PC, AMD vs Intel

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg ny PC, dvs. Hovedkort, Prosessor, Minne og Skjermkort.

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe meg en AMD Athlon 64 X2 4600+, men har lest mye positivt om Intel Core 2 Duo E6400.

Maskinen skal ha 2gb DDR2 6400 minne, og et Geforce 7600GS skjermkort eller noe. Den skal brukes til Windows Vista(best mulig ytesle i Vista er ønskelig), Bilderedigering, musikk, film og litt spill. Men best ytesle under vanlige programmer i Windows er det viktigeste!

Hviken prosessor bør jeg velge AMD Athlon X2 4600+ eller Intel Core 2 Duo E6400, vil det utgjøre noen stor forskjell, og hva blir forsjellene?

Viss jeg burde gå for en Intel prosessor, hvilket hovedkort burde jeg velge for ca ein 1000 lapp? Hvilket chipset er best til Intel? Helst med støtte for SLI!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nok si at det stemmer at Core 2'en er bedre. Når det gjelder testen måler den blandt annet hvor lang tid det tar å konvertere/antall bilderammer per sekund i spill, etc. for å fastslå hvor kraftig prosessorene er i forhold til hverandre. Når det gjelder SLI HK er det jo et Asus kort med noenlunde lik pris av typen P5N-E på komplett til kr 949:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=329410...BE-D2583A1CB52E

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...