Gå til innhold

Deffing, påbegynt, planlegges?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når burde man egentlig starte å deffe for å få perfekt sixpack til sommeren?

Jeg har litt mage, men det er vel der nesten alt samler seg, nesten ikke noe fett andre steder på kroppen.

Tror dere det er greit med 3 mnd?

7637671[/snapback]

Har du mage, så har du sikkert noe også på korsryggen, men whatever.

3 mnd høres helt ok ut, du kan i bunn å grunn klare å hive av deg 10-15 kg på den tia; Men igjen det hele avhenger av dine trenings-, og kostholdsvaner og ikke minst stoffskiftet ditt.

Spis/lev heller sunt fremover så slipper du å få noia for badesesongen ;)

Lenke til kommentar

Correct me if I am wrong, men skal ikke gerilja cardio gjøres på morran før frokost for at den skal brenne bort fettet, og ikke muskler? Trodde det var litt av poenget med hele gerilja cardio programmet. Og det holder å gjøre det 3 ganger i uka etter hva jeg har hørt.

Et tips er og drikke grønn te før du tar kardioen siden det øker forbrenninga.

Lenke til kommentar
det programmet ditt så voldsomt ut da.. Nesten hver dag med hard trening. :hmm:  :dontgetit:

7656116[/snapback]

Deffe er noe man gjør etter en periode med bulking som er å spise mye og trene hardt i en lengere periode for å få større fremgang i muskler. Fettprosenten øker så klart i denne perioden. Når man deffer spiser man rett og slett mindre ckal enn man trenger i løpet av en dag og kombinerer det med løping/jogging.

Men en deffe periode på 5 mnd er vel i drøyeste laget.

------------

OMG "svarte" feil person. Dette var til Snobjorn. beklager.

Endret av wrangler
Lenke til kommentar

Noen mener at kardiotrening har bedre effekt før frokost fordi da forbrenner man mer fett pga lavt blodsukker, det er muligens noe i det, men poenget med gerlija kardio er ikke å brenne fett de 10min du holder på. Det øker forbrenninga i mange timer etterpå. Derfor mener jeg det bare er en fordel å ha spist før man trener, slik at man klarer å gjenomføre det uten å bli kvalm å svimmel(personlig erfaring)

Lenke til kommentar

hehe. Har tatt noen runder med det programmet på morgenen jeg også, og det fungerte fint. Bare digger ikke å stå opp tidlig på morgenen for å løpe. Er klar over at forbrenninga skjer utover dagen, som nevnt i artikkelen. Men så klart har det effekt uansett når på døgnet man gjennomfører det.

Lenke til kommentar
Dette virket veldig intresant, bør man trene styrke i tillegg?

7656638[/snapback]

Man kan vel ikke kalle det deffing uten og først ha kjørt en bulkeperiode med vekttrning.

Man kan så klart holde på med gerilja cardio uten å ha bulka, men da blir vel det riktige navnet "å komme seg i form" hehe..

Man skal trene forsette med vekttrening under cardio perioden så klart.

Lenke til kommentar
Dette virket veldig intresant, bør man trene styrke i tillegg?

7656638[/snapback]

Man kan vel ikke kalle det deffing uten og først ha kjørt en bulkeperiode med vekttrning.

Man kan så klart holde på med gerilja cardio uten å ha bulka, men da blir vel det riktige navnet "å komme seg i form" hehe..

Man skal trene forsette med vekttrening under cardio perioden så klart.

7656767[/snapback]

Ok :p Har egentlig aldri trent regelmessig, men har både lyst til å "komme meg i form" og bli sterkere/større muskler. Da antar jeg dette er midt i blinken :wee:

Lenke til kommentar

okay. men da er det gerilja opplegget veldig flott. Hvis du ikke har behov for å brenne bort masse fett, men legge på deg noen muskler og få bedre kondis kan du ta det programmet på dagen. Det er veldig bra for anaerob og aerob kondisjon

anaerob=høy intensivitet - kortere strekninger (mye brukt i kamsport)

aerob=god kondisjon på lengre strekninger

har en tendens til å blande de to, så hvis jeg har bomma så bare si fra.

Lenke til kommentar

Virker som om jeg forvirret deg, Jeg har lyst til å få større muskler, men for at musklene skal synes må jeg først bli kvitt fettet :p:hm:

Det jeg leste om gerilja kardio var i allefall at det var den raskeste måten å bli kvitt fettet. Men hvor mye sliter det på musklene?

Lenke til kommentar

Aha. Da misforsto jeg. Greia er da at du helst vil være markert til sommern tenker jeg. Så da må du først ta en bulkerunde og legge på deg så mye muskler som du rekker, for og så ta en runde med deff før du finner frem badebuksa. Så mye baseøvelser og spising i en stund fremover før du smeller til med gerilja kardio.

Lenke til kommentar

"Så mye baseøvelser og spising i en stund fremover før du smeller til med gerilja kardio. "

da tenker du på at jeg skal trene å spise nå ikke sant og så begynne med gerlja kardio når jeg har lagt på meg muskler? Altså jeg bør spise karbohydrater og proteiner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...