-Serenity- Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Jeg er en av dem som hardt tungt for å gå opp i vekt. Mange sier at jeg er en sånn typisk "høyforbrenningstype" siden jeg kan spise så mye jeg orker uten at det gjør det spor sånn vektmessig. I forbindelse med det har jeg et par spørsmål: Hvis jeg inntar X antall kalorier i løpet av en dag, så skal man i teorien gå opp/ned i vekt om man ikke forbuker omtrent samme antall i løpet av dagen. Eller? Jeg driver ikke med noe aktiv trening eller lignende, så jeg burde vel egentlig gå opp i vekt, om så bare i form av fett! Ikke at jeg ønsker det sistnevnte selvfølgelig, men bare sånn i teorien... Så det jeg lurer på er da hva kroppen min gjør med disse ekstra kaloriene som som jeg ikke forbruker, siden de åpenbart ikke legger seg noe sted på kroppen...? Blir de forbrent på annet vis? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 1.Du spiser hvor mye du vil, men du spiser enda ikke nok til å gå opp i vekt eller ned. 2. Siden du ikke er i aktivitet så burde ikke forbrenning være hovedgrunden. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Tyder bare på at du spiser riktig, eventuelt at du er "i riktig alder" jeg fikk også beskjed om at jeg hadde høy forbrenning. Faktum er heller det at du enten ikke trenger så veldig mye mat for å bli mett eller du spiser sunt, riktig og "ofte nok". Hvis du ikke går opp i vekt, så er det nok rett og slett enten det at du spiser for lite, eller du spiser for lite kaloririk mat. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Det med høy og lav forbrenning er i de aller fleste tilfeller bullshit, det har faktisk mye med livsstil å gjøre. Hadde du en dag levd livet til den feiteste du kjenner, ville du sett forskjellen. Overvektige mennesker har et dårligere kosthold og et mindre aktivt liv enn deg, det har lite med selve kroppen å gjøre. Enkelte spiser som tidsfordriv, mens du leser bok e.l. Du holder deg i større grad til de faste måltidene og har ikke snacks og godteri rundt omkring som du spiser på hele tiden. Jeg trodde som deg at jeg hadde alt for høy forbrenning, så kom jeg inn i militæret. Jeg har ikke blitt feit eller noe, men det har vært mye lettere for meg å legge på meg muskler under trening, rett og slett fordi kostholdet mitt i leiren er annerledes enn hjemme. De fleste barn og unge som er overvektige er det på grunn av foreldrenes manglende matkultur og livsstil, og manglende kontroll med barna sine. I mitt hus er det for eksempel galt å spise når det er under 2 timer til middag. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Det med høy og lav forbrenning er i de aller fleste tilfeller bullshit, det har faktisk mye med livsstil å gjøre. 7619522[/snapback] Det er faktisk veldig stor forskjell på forbenningen til folk flest. Noen er av den kroppstypen som forbrenner fort, noen av den som forbrenner middels fort (som meg) og noen av de som er av den litt kraftigere kroppstypen som legger på seg fort og har treg forbrenning. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 1. januar 2007 Del Skrevet 1. januar 2007 Det med høy og lav forbrenning er i de aller fleste tilfeller bullshit, det har faktisk mye med livsstil å gjøre. 7619522[/snapback] Det er faktisk veldig stor forskjell på forbenningen til folk flest. Noen er av den kroppstypen som forbrenner fort, noen av den som forbrenner middels fort (som meg) og noen av de som er av den litt kraftigere kroppstypen som legger på seg fort og har treg forbrenning. 7619549[/snapback] Korrekt. Men selv de som har treg forbrenning, behøver ikke å bli feite, om de har et sunt kosthold. Pappa, jeg og brødrene mine har f.eks mye høyere forbrenning enn mamma. Enkelte har imidlertid ekstreme varianter som gjør at de selv med vanlig kosthold legger på seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå